Overslaan en naar de inhoud gaan

Lidl verlengt samenwerking met UEFA vrouwenvoetbal tot 2030

Lidl breidt zijn betrokkenheid bij het Europese vrouwenvoetbal uit en verlengt het partnerschap met de UEFA tot 2030.
Lidl Official Partner
Lidl Official Partner
© Lidl

Het verlengde contract volgt op het succes van eerdere gezamenlijke toernooien, waaronder de UEFA Women’s EURO 2025, die ruim 650.000 bezoekers trok en wereldwijd meer dan 400 miljoen kijkers bereikte. Met de verlenging wil de supermarktketen bijdragen aan de groei en zichtbaarheid van het vrouwenvoetbal en aandacht blijven vragen voor thema’s als gezondheid, bewustwording en gelijke kansen. De samenwerking omvat onder meer de UEFA Women’s EURO 2029, de Women’s European Qualifiers 2028/29 en de UEFA Women’s Nations League in 2025, 2027 en 2029.

Gezonde leefstijl stimuleren

Een vast onderdeel van het partnerschap blijft de Lidl Kids Team-ervaring, waarbij kinderen tijdens de UEFA Women’s EURO 2029 spelers het veld op mogen begeleiden. Ook zet Lidl tijdens toernooien diverse activaties in om een gezonde leefstijl te stimuleren. Zo werden in fan zones en stadions in 2025 bijna 270.000 fruitbekers uitgedeeld. Daarnaast introduceerde de retailer het zogenoemde Awareness Team, bestaande uit medewerkers die moesten zorgen dat supporters zich welkom, veilig en gerespecteerd voelden.

Langetermijnvisie delen

Volgens Guy-Laurent Epstein, uitvoerend directeur marketing van de UEFA, past de samenwerking bij de ambities van de bond: ‘We zijn verheugd om voort te bouwen op onze samenwerking met Lidl, een merk dat onze waarden en langetermijnvisie voor vrouwenvoetbal deelt. De komende jaren blijven we samen inzetten op gezonde leefstijl en bijzondere fanervaringen.’

Lidl stelt dat vrouwenvoetbal dezelfde mate van betrokkenheid en merkactivatie verdient als het mannenvoetbal, en hoopt met het vernieuwde partnerschap de waardering voor de sport verder te vergroten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in