Overslaan en naar de inhoud gaan

Schiphol introduceert programmatic advertising op digitale schermen: 'Relevanter, flexibeler en volledig meetbaar'

Na eerdere uitrol in Eindhoven en Rotterdam, lanceert Schiphol nu programmatic advertising op haar eigen netwerk van digitale schermen.
Dynamische billboard advertising
Iedereen op Schiphol z'n eigen persoonlijke billboard
Dynamische billboard advertising
Iedereen op Schiphol z'n eigen persoonlijke billboard

Het programmatic aanbod maakt het mogelijk voor adverteerders om hun campagnes in te kopen op basis van real-time passagiersdata. Denk aan doelgroepen die variëren per moment van de dag, dag van de week of type vlucht (zakelijk, leisure, short haul of intercontinentaal). Daarmee wordt het mogelijk om dynamisch en hypergericht te communiceren, passend bij de doelgroep die zich op dat moment op een specifieke locatie bevindt.

Volledige transparantie en controle
Volgens Djeremy Hoebee, Digital Lead bij Royal Schiphol Group, is het nieuwe aanbod meer dan een technologische upgrade. “Dit is een belangrijke stap richting de toekomst van adverteren op Schiphol. Het stelt ons in staat om merken op een dynamische en meetbare manier eenvoudig in contact te brengen met Schiphol en onze passagiers. Het biedt meer flexibiliteit en de mogelijkheid om onze data te gebruiken voor effectievere en relevantere campagnes.”

Uniek is dat Schiphol volledige zeggenschap heeft over haar media-infrastructuur, waardoor maximale transparantie geboden kan worden over beschikbare data. Adverteerders behouden bovendien volledige controle over hun budgetten, terwijl ze profiteren van premium zichtbaarheid op een locatie met meer dan een miljoen bezoekers per week.

Slimme koppeling van platformen
LDSK fungeert als technologisch fundament van de programmatic infrastructuur. Via hun platform zijn verschillende programmatic marktplaatsen aan het Schiphol-netwerk gekoppeld, waaronder MyAdbooker en Place Exchange. Hiermee wordt inkoop geautomatiseerd, schaalbaar én compatibel met bestaande digitale media-ecosystemen.

Landelijke dekking
Met de toevoeging van Schiphol beschikt het netwerk van Schiphol Media nu over een landelijke dekking op drie luchthavens. Het aanbod bestaat uit digitale schermen op high-traffic locaties en fysieke promotiepunten, waarmee merken zowel impact als interactie kunnen realiseren. De luchthavenlocaties worden door adverteerders steeds vaker gekozen vanwege de exclusieve doelgroep, internationale uitstraling en -tijdens het lange wachten- hoge attentiewaarde.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in