Overslaan en naar de inhoud gaan

BMW Group kiest dentsu als strategische mediapartner

In de pitch werd Publicis verslagen.
BMW
© Shutterstock

De BMW Group heeft dentsu aangesteld als strategische partner voor de ontwikkeling en uitvoering van de nieuwe Europese mediastrategie, inclusief Nederland en België. Het gaat om de merken BMW, Mini en BMW Motorrad. Vanaf 2026 is dentsu ook wereldwijd verantwoordelijk zijn voor de mediastrategie van deze merken.

Dentsu versloeg in de pitch Publicis, dat de afgelopen periode veel new business won. 

De nieuwe marketingstrategie van BMW Group draait om een uniforme, krachtige en toekomstgerichte media-aanpak, waarbij digitalisering, duurzaamheid en AI centraal staan.

Nieuw hoofdstuk

De samenwerking met Dentsu markeert een belangrijk moment in de Europese communicatiestrategie van BMW, zegt Uwe Dreher, vice president Marketing BMW Europe. 'We beginnen hiermee een nieuw hoofdstuk waarbij de communicatie volledig is afgestemd op de Europese klant. Door AI-gedreven, data-gestuurde en marktgerichte campagnes kunnen we het rendement aanzienlijk verhogen. Het startpunt is de lancering van onze Neue Klasse.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in