De BMW Group heeft dentsu aangesteld als strategische partner voor de ontwikkeling en uitvoering van de nieuwe Europese mediastrategie, inclusief Nederland en België. Het gaat om de merken BMW, Mini en BMW Motorrad. Vanaf 2026 is dentsu ook wereldwijd verantwoordelijk zijn voor de mediastrategie van deze merken.
Dentsu versloeg in de pitch Publicis, dat de afgelopen periode veel new business won.
De nieuwe marketingstrategie van BMW Group draait om een uniforme, krachtige en toekomstgerichte media-aanpak, waarbij digitalisering, duurzaamheid en AI centraal staan.
Nieuw hoofdstuk
De samenwerking met Dentsu markeert een belangrijk moment in de Europese communicatiestrategie van BMW, zegt Uwe Dreher, vice president Marketing BMW Europe. 'We beginnen hiermee een nieuw hoofdstuk waarbij de communicatie volledig is afgestemd op de Europese klant. Door AI-gedreven, data-gestuurde en marktgerichte campagnes kunnen we het rendement aanzienlijk verhogen. Het startpunt is de lancering van onze Neue Klasse.'

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu