Het van oorsprong Nederlandse bureau SuperHeroes is door het gerenommeerde vakblad Ad Age uitgeroepen tot Small Agency of the Year 2025. Het bureau, met vestigingen in Amsterdam en Brooklyn, ontvangt de prijs als erkenning voor zijn uitgesproken creatieve koers en internationale groeiambitie.
SuperHeroes werd in 2009 opgericht door onder meer Rogier Vijverberg, die vlak voor de pandemie naar New York verhuisde om daar een nieuw bureau vanuit de grond op te bouwen. 'We moesten onszelf opnieuw uitvinden toen plannen wegvielen, maar zijn altijd trouw gebleven aan onze intuïtie,' zegt hij op LinkedIn. 'Deze prijs voelt als een bevestiging van onze missie: de wereld redden van saaie reclame.'
Geen marketingtaal
Het bureau profileert zich als post-advertising agency en werkt voor klanten als Lenovo, LG en G-Star. 'Een van onze klanten noemt het unadvertising: campagnes die niet aanvoelen als reclame. Mensen willen echtheid, entertainment, geen marketingtaal maar engagement met ritme. Als merken dat leveren, gaan consumenten vanzelf meebewegen.'
De Ad Age-erkenning komt op een kantelpunt: SuperHeroes opent binnenkort een kantoor in Los Angeles en breidt het team verder uit in zowel de VS als Nederland.
'Dit is meer dan een trofee,' aldus Vijverberg. 'Het is een aanmoediging om nog brutaler werk te maken.'
Meer over de prijs is te lezen bij Ad Age.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu