VDS Publishers, het mediabedrijf achter titels als TopGear.nl en JFK.men, neemt een strategisch belang in het Nederlandse adtech-bedrijf Planet Nine Media. Het belang wordt in de komende periode uitgebreid naar 50 procent.
Planet Nine Media, opgericht in 2020, ontwikkelde een eigen systeem voor verkoop en plaatsing van online advertenties. Het combineert verschillende advertentietools en netwerken, zoals AdX, Adform en het Nederlandse Adswag. Het systeem werkt ook samen met videoplatforms en contextuele advertentienetwerken als ShowHeroes, Teads en Seedtag. Zo kunnen uitgevers hun advertentieruimte slimmer en efficiënter verkopen aan adverteerders.
Volgens Taco Stomps, directeur-grootaandeelhouder van Planet Nine Media, stelt samenwerking met VDS Publishers zijn bedrijf in staat 'technologische expertise te bundelen met de saleservaring en online ambities van VDS. Daarmee bieden wij uitgevers een volwaardig alternatief voor groei in programmatic sales.’
Meer grip
VDS bereikt via zijn websites ruim drie miljoen Nederlandse mannen per maand, aangevuld met printtitels en aanwezigheid op social media. Het denkt met Planet Nine Media adverteerders meer grip en schaal te bieden in programmatic campagnes.
Roland en Martijn van der Spek, directeur-grootaandeelhouders van VDS Publishers, maakt de samenwerking het mogelijk om ook andere uitgevers met sterke merken te laten aansluiten bij het netwerk. ‘Onze digitale omzet is sinds de samenwerking meer dan vertienvoudigd. Van die businesscase willen we andere publishers laten meeprofiteren.’

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu