Exterion Media voltooit rebranding naar Global: ‘Het ideale moment nu de markt weer opengaat’

Managing director Eric Kip: ‘De ontwikkelingen binnen out of home gaan razendsnel.’

Exterion Media gaat vanaf vandaag verder onder de naam Global. Na de overname van Global Media & Entertainment Group in 2018 is nu, vier jaar later, de rebranding voltooid, en dat hangt de mediaexploitant graag aan de grote klok. 

Global is van oorsprong een grote radiogroep in het Verenigd Koninkrijk, met merken als Heart, Capital, Smooth en LBC. Naast de bestaande distributie van radio via de FM-frequenties, zet Global in het VK ook in op een 'optimale luisterervaring' via zijn eigen zogenoemde Global player. In 2018 heeft Global de stap gemaakt naar buitenreclame met de overname van Exterion Media en daarnaast Primesight en Outdoor Plus.

De rebranding werd vanavond groots gevierd in de nieuwe hippe immersive experience-locatie Amaze in Amsterdam. Exterion Media is de afgelopen twintig jaar meerdere keren van naam veranderd, maar nog nooit is dat goed gevierd. Tot gisteravond dus. Onder meer dj’s Kriss Kross Amsterdam vierden het feestje mee.

OOH draagt bij aan merksucces

Sinds de overname heeft Global geïnvesteerd in het verder ontwikkelen van de Nederlandse tak. Concrete voorbeelden zijn de overname van het supermarktnetwerk van Centercom en nieuwe contracten met Den Haag en Eindhoven. Inmiddels kan door het nieuwe Global ruim 60% van de Nederlanders binnen één week worden bereikt, aldus de exploitant zelf. Eric Kip, managing director van Global in Nederland, zegt: 'Vooral binnen digital out of home gaan de ontwikkelingen snel. Het constant aanbieden van onderzoek is van belang om aan te tonen hoe goed out of home bijdraagt aan het succes van een merk.' We vroegen Kip om een verdere toelichting.

De overname dateert van 2018, waarom dan nu pas een naamsverandering?

Nu de pandemie ten einde gekomen is en de OOH-markt zich herstelt, kunnen we weer bouwen aan de toekomst. Het ideale moment om ook onze naam te veranderen in die van ons moederbedrijf: Global. Sinds begin dit jaar zijn we druk bezig geweest alle 9.000 stuks straatmeubilair te voorzien van Global-branding. Een grote operatie waarbij eerst de oude branding netjes verwijderd moest worden om vervolgens de nieuwe branding secuur aan te brengen.

Mogen we er van uitgaan dat dit de laatste naamswijziging is?

Haha. Daar ga ik vanuit ja, omdat Global altijd kijkt naar het lange termijnperspectief. Dat is het grote verschil met eerdere naamswijzigingen: we investeren nu echt in de toekomst.

Welke ontwikkelingen spelen er verder bij Global?

Naast de investeringen in ons netwerk investeren we ook meer in technologie. Vooral binnen digital out of home gaan de ontwikkelingen snel en investeren we in programmatic systemen en het optimaliseren van Yield management, waarmee we onze adverteerders beter kunnen bedienen.

Hoe bezie je de toekomst van de OOH-markt?

Met een steeds verder gefragmenteerd en versnipperd medialandschap ben ik ervan overtuigd dat out of home een steeds belangrijkere rol gaat spelen in de mediamix. Ik hoop van harte dat het Joint Industry Committee van OOH snel toetreedt tot het nieuwe Nationaal Media Onderzoek, omdat impactvol bereik voor veel adverteerders van groot belang is.

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie