
Adform heeft deze week de beste financiële resultaten in de geschiedenis van het bedrijf gepubliceerd. In 2024 heeft het mediaplatform een totale omzet van 102 miljoen euro gerealiseerd, een stijging van bijna 14 miljoen euro (16 procent) ten opzichte van 2023. Er zijn daarnaast het afgelopen jaar ter waarde van meer dan 360 miljoen euro aan (omnichannel) advertenties uitgeleverd.
De resultaten weerspiegelen de toegenomen investeringen van Adform in hun internationale sales-
en productstrategie, bijvoorbeeld op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI). Dat heeft onder meer bijgedragen aan een aanzienlijke stijging van de ebitda met ongeveer 45 procent: bijna 6,7 miljoen euro ten opzichte van 2023. Dat brengt het totaal op meer dan 21 miljoen euro.
Vacatures
Specialist Online Marketing
FirdaAllround Communicatieadviseur (28-32 uur)
CTGBContent Creative- RTL Tonight
Banijay Benelux.comCeo van Adform Troels Philip Jensen noemt als een van de hoogtepunten van vorig jaar de komst van ongeveer 350 nieuwe klanten in de strategische groeimarkten.
Nederlandse markt groeit
De groei was vooral sterk in het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten, maar ook in andere
regio's zoals Oost-Europa en Azië werden goede resultaten geboekt. Ook zijn er sterke prestaties in de Nederlandse markt, zegt Katja Henneveld, country manager Benelux en Frankrijk.
'In Nederland zien we de wereldwijde groeistrategie van Adform duidelijk terug in onze resultaten.' Ze noemt de investeringen in AI, privacy safe cookieless bereik en de groei naar een meer compleet omnichannelaanbod op het inkoopplatform (display en native tot video en CTV, audio en digital-out-of-home), plus transparantere en lagere fees. 'Dat heeft geleid tot meetbaar betere campagneresultaten voor onze klanten. Het heeft direct geresulteerd in een flinke stijging van zowel het aantal campagnes als nieuwe gebruikers van onze DSP.'
Positieve lijn zet door
Ondanks de onrustige economie verwacht Henneveld de positieve lijn in 2025 door te zetten. 'Vooral omdat het voor veel adverteerders en bureaus belangrijker wordt om met betrouwbare Europese Ad Tech te werken.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee