Overslaan en naar de inhoud gaan

Recordresultaat voor Adform in 2024 met groei van 16 procent

Ook sterke resultaten op de Nederlandse markt, zegt Katja Henneveld, country manager Benelux en Frankrijk.
Katja Henneveld
Katja Henneveld

Adform heeft deze week de beste financiële resultaten in de geschiedenis van het bedrijf gepubliceerd. In 2024 heeft het mediaplatform een totale omzet van 102 miljoen euro gerealiseerd, een stijging van bijna 14 miljoen euro (16 procent) ten opzichte van 2023. Er zijn daarnaast het afgelopen jaar ter waarde van meer dan 360 miljoen euro aan (omnichannel) advertenties uitgeleverd.

De resultaten weerspiegelen de toegenomen investeringen van Adform in hun internationale sales-
en productstrategie, bijvoorbeeld op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI). Dat heeft onder meer bijgedragen aan een aanzienlijke stijging van de ebitda met ongeveer 45 procent: bijna 6,7 miljoen euro ten opzichte van 2023. Dat brengt het totaal op meer dan 21 miljoen euro.

Ceo van Adform Troels Philip Jensen noemt als een van de hoogtepunten van vorig jaar de komst van ongeveer 350 nieuwe klanten in de strategische groeimarkten.

Nederlandse markt groeit

De groei was vooral sterk in het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten, maar ook in andere
regio's zoals Oost-Europa en Azië werden goede resultaten geboekt. Ook zijn er sterke prestaties in de Nederlandse markt, zegt Katja Henneveld, country manager Benelux en Frankrijk.

'In Nederland zien we de wereldwijde groeistrategie van Adform duidelijk terug in onze resultaten.' Ze noemt de investeringen in AI, privacy safe cookieless bereik en de groei naar een meer compleet omnichannelaanbod op het inkoopplatform (display en native tot video en CTV, audio en digital-out-of-home), plus transparantere en lagere fees. 'Dat heeft geleid tot meetbaar betere campagneresultaten voor onze klanten. Het heeft direct geresulteerd in een flinke stijging van zowel het aantal campagnes als nieuwe gebruikers van onze DSP.'

Positieve lijn zet door

Ondanks de onrustige economie verwacht Henneveld de positieve lijn in 2025 door te zetten. 'Vooral omdat het voor veel adverteerders en bureaus belangrijker wordt om met betrouwbare Europese Ad Tech te werken.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in