Overslaan en naar de inhoud gaan

'De toekomst van tv, lef in de directiekamer en gebrek aan vakmanschap'

In De Boardroom gaan Ronald ter Voert en Bert Hagendoorn in gesprek met Tisha van Lammeren (Odido NL) en Marc Oosterhout (Eastwood).
podcast

In de nieuwste aflevering van De Boardroom gaan Ronald ter Voert en Bert Hagendoorn in gesprek met Tisha van Lammeren (CCO Mass Market Odido Nederland) en Marc Oosterhout (Oprichter Eastwood Brand Consultancy) over tal van actuele en urgente zaken in de wereld van creativity, marketing & digital.

Naast opmerkelijk (inter)nationaal nieuws van Bert, wat de tafelgasten is opgevallen in de business en hun zakelijke uitdagingen, staan daarnaast een drietal onderwerpen op de agenda. Dit keer zijn dat:

 1. Behoudt tv zijn dominante positie? 

Het medium televisie is al menig keer doodverklaard. Met de dalende tv-cijfers en dito bestedingen tot de opkomst van mobile viewing zou je denken dat jongere generaties de old-school-beeldbuis al ten grave hebben gebracht. Mondiaal onderzoek toont echter aan dat er volop interesse is. Bij de vergrijzende Nederlander, maar ook bij GenZ, die openstaat voor hyperpersonalisatie tot het delen van data. Van Lammeren: ‘Het tv-ecosysteem kan veel persoonlijker en innovatiever.’

2. Moeten leiders meer lef tonen? 

Het gros van de Nederlanders vindt dat het tijd is voor een nieuw soort leiderschap in bedrijven. Wat dat concreet inhoudt, is echter niet eenduidig. Volgens de een gaat het over het managen van dilemma’s: het herkennen en benoemen van spanningsvelden en het durven maken van keuzes. Terwijl de ander juist pleit voor het tonen van meer lef: initiatief & risico’s nemen tot openstaan voor nieuwe ideeën. ‘Lef met zweetdruppels, daar ga ik voor’, aldus Van Lammeren.

3. En: mist vakmanschap in creatie? 

In eerdere afleveringen hebben we al eens stilgestaan bij de toekomst van bureaus, de marketeer tot de creatief. Mede door de opmars van AI als nieuwe medewerker is het debat over ‘het gebrek aan vakmanschap’ daarbinnen meer dan ooit opgelaaid. De voorlopige conclusie: er zit nauwelijks beweging in en de markt an sich zit in een neerwaartse trend. Mist vakmanschap in creatie? En zo ja, hoe verder? Oosterhout: ‘In de reclameindustrie gaan we slecht om met vakmanschap.’

Wat zeggen recente onderzoeken? Welke trends tekenen zich hierbij af in de markt? En hoe kijken onze tafelgasten er tegenaan? 

Sidekick: Bert Hagendoorn. Presentatie: Ronald ter Voert.

Stream de aflevering in video of audio:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in