RTL en Persgroep gaan strategische alliantie aan

Het gaat om onder meer een contentsamenwerking voor drie jaar.

RTL en de Persgroep gaan voor drie jaar een strategische alliantie aan. Deze behelst de volgende gebieden: het delen en ontwikkelen van content, het opzetten van creatieve branded content partnerships met merken en koppelingen op de digitale advertentiemarkt. Zo zullen de display advertenties van beide bedrijven door de Persgroep worden verkocht en de videoadvertenties door RTL.

Vorige week werd het partnership met Qmusic, onderdeel van de Persgroep, al bekendgemaakt. Deze basis wordt nu op meer vlakken verbreed. RTL, Qmusic, AD en de regiotitels van de Persgroep gaan samen bouwen aan verschillende domeinen.

Data delen
Als onderdeel van de alliantie tussen RTL en de Persgroep worden ook creatieve partnerships gesloten met adverteerders. 

Doordat beide partijen hun digitale salesplatformen koppelen, wordt data verkregen en gedeeld.

Advertentie

Samenwerking lokale merken

Topmannen Sven Sauvé (RTL Nederland) en Erik Roddenhof (de Persgroep) benadrukken beiden dat samenwerking tussen sterke (lokale) merken de toekomst is. Roddenhof: 'Gezien de ontwikkelingen op de markt is samenwerken logisch en wenselijk. Dat doen wij al langer en zullen wij ook blijven doen.'

Einde samenwerking BrandDeli

De strategische alliantie betekent het einde van de samenwerking die de Persgroep had met BrandDeli. CEO van BrandDeli, Allard Ruyl, reageert: ‘Het is spijtig dat De Persgroep de samenwerking beëindigt. We hebben altijd erg fijn samengewerkt en weten dat dit wederzijds is. Maar we zijn realistisch en begrijpen dat dit voortkomt uit strategische keuzes. Met het vertrek van De Persgroep verliezen we een deel van onze online inventory, maar gelukkig wordt er bij ons hard gewerkt aan het digitaliseren van ons tv-product. Dit zal enorm veel nieuwe inventory opleveren.'

Ruyl noemt onder meer de test van FOX Sports van afgelopen zomer waarbij een volledig adressable reclameblok werd uitgezonden, 'zonder operator als KPN'. 'We zullen hier in de aankomende weken dan ook verder in experimenteren. We juichen de samenwerking op het gebied van adressable TV alleen maar toe, want we zijn verheugd dat er stappen worden gemaakt.’

Dinsdag werd bekend dat Vice vanaf 1 januari gaat samenwerken met Talpa Network na de afgelopen jaren te hebben samengewerkt met BrandDeli 

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie