OpenAI lanceert zijn eerste serieuze reclamecampagne voor ChatGPT. Hoewel het soms lijkt alsof iedereen op de wereld de AI-dienst kent, heeft de marketingpush de bedoeling om de bewustzijn van het merk ChatGPT te vergroten. Nieuwe gebruikers zijn mooi meegenomen. De campagne draait tot het einde van het jaar in de Verenigde Staten, Engeland en Ierland en is te zien op lineaire televisie, streamingkanalen en paid social.
In de tv-commercials, die 30 seconden duren, zien we hoe mensen ChatGPT gebruiken om hun leven handiger in te richten. De een laat een trainingsschema maken om sportiever te worden en de ander krijgt via de AI-hulp goede kookrecepten voorgeschoteld. De video's zijn geschoten op 35mm-film en stralen rust uit, zowel in beeld als muziek en tekst.
Nederlands tintje
OpenAI's eerste internationale reclamecampagne voor ChatGPT staat onder leiding van de Nederlandse Elke Karskens. Zij is in maart begonnen als head of international marketing bij het AI-bedrijf. Eerder werkte Karskens onder meer als senior country director Benelux & Nordics bij cryptohandelsplatform Coinbase en bekleedde ze hoge marketingfuncties bij Facebook (nu Meta).
Karskens wil de marketingstrategie van ChatGPT met 'elegantie en nuance' uitbreiden, vertelt ze in gesprek met vaktitel The Drum. Karskens werkt samen met Kate Rouch, CMO van OpenAI. Zij schrijft op LinkedIn dat 700 miljoen mensen per week ChatGPT gebruiken en dat de boodschap van de reclamecampagne simpel is: duidelijk maken hoe mensen ChatGPT in hun dagelijks leven gebruiken.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nuKan nu al niet meer stuk vanwege de Simple MInds ;)