Overslaan en naar de inhoud gaan

OpenAI zoekt (de best betaalde?) contentstrateeg, notabene voor ChatGPT

AI-bedrijf heeft honderdduizenden dollars per jaar over voor die ene contentstrateeg.
chatgpt
© Shutterstock

Heb je nog een echte strateeg nodig om je contentstrategie te bedenken en vorm te geven? AI-enthousiastelingen zeggen misschien dat ChatGPT of een andere dienst dit inmiddels helemaal zelf kan, maar de praktijk lijkt weerbarstiger. OpenAI, het bedrijf achter ChatGPT, zoekt zelf een contentstrateeg om ChatGPT verder te verbeteren. Met een salaris van 300 tot 400 duizend dollar per jaar plus een (zeer lucratief) aandelenpakket kun je zomaar 's werelds best betaalde contentstrateeg worden.

Als je wordt aangenomen, dien je wel te verhuizen naar een OpenAI-kantoor in de Verenigde Staten. Dat blijkt uit de vacature, die onder meer Mike Hendrixen van pr-bureau Vertigo 6 opviel. Hij schrijft erover op LinkedIn. De website van OpenAI noemt ook vacatures rondom content-design en andere creatieve rollen.

Wat zeggen die vacatures van OpenAI? Hendrixen in zijn LinkedIn-bericht: 'Strategie, gevoel, redactioneel inzicht, menselijke nuance & verbinding en (creatieve) curatie. Precies dat wat AI voorlopig niet uit zichzelf kan... Zolang we ons realiseren dat dát precies is wat ons als mens onderscheidt, zitten we voorlopig niet zonder werk'.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in