
Google is gestart met de uitrol van AI Max voor Search-campagnes, een nieuwe AI-tool die het werk van online adverteerders effectiever moet maken. De tool, begin mei aangekondigd, rolt internationaal uit.
Eind juni is AI Max voor Search ook beschikbaar in Europa, Afrika en het Midden-Oosten, beloofde Google vorige week op zijn adverteerdersconferentie Google Marketing Live in Dublin. Adformatie was aanwezig op dit congres en hoorde hoe Google claimt dat adverteerders die AI Max voor Search-campagnes gebruiken, gemiddeld 27 procent meer conversies noteren voor een vergelijkbare CPA of ROAS. Die fors hogere conversiecijfers zijn afgezet tegen adverteerders met campagnes die voornamelijk exacte zoekwoorden gebruiken.
Vacatures
Creatieve Marketing Communicatie medewerker
Stichting Federatie Financieel PlannersMarketing Manager
FloramediaCorporate woordvoerder
TU DelftVerbeteringen
AI Max voor Search is een suite met AI-aangestuurde vernieuwingen, bedoeld om online advertenties beter te laten aansluiten op de ontwikkelingen die Google Search - de meest gebruikte zoekmachine ter wereld - doormaakt. Google benadrukt dat zijn suite vol zit met 'one-click features', die je als adverteerder dus met één druk op de knop aan- en uitzet.
De AI-aangedreven vernieuwingen helpen adverteerders onder andere met het vinden van relevantere en beter presterende zoekopdrachten, het genereren van koppen en beschrijvingen voor online reclames en aangeven dat je reclames wel en niet naast specifieke (concurrerende) merken worden weergeven. Adverteerders lezen in dit blog van Google Nederland meer over de vernieuwingen die AI Max voor Search binnenkort met zich meebrengt.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee