Overslaan en naar de inhoud gaan

Google start uitrol AI Max voor Search

In de komende maanden krijgen alle adverteerders toegang tot de AI-vernieuwingen in Google Ads, die adverteren effectiever moeten maken.
AI Max for search
AI Max for Search komt eind juni beschikbaar in onze regio, beloofde Google eind mei
© Foto door Rens Blom / Adformatie
AI Max for search
AI Max for Search komt eind juni beschikbaar in onze regio, beloofde Google eind mei
© Foto door Rens Blom / Adformatie

Eind juni is AI Max voor Search ook beschikbaar in Europa, Afrika en het Midden-Oosten, beloofde Google vorige week op zijn adverteerdersconferentie Google Marketing Live in Dublin. Adformatie was aanwezig op dit congres en hoorde hoe Google claimt dat adverteerders die AI Max voor Search-campagnes gebruiken, gemiddeld 27 procent meer conversies noteren voor een vergelijkbare CPA of ROAS. Die fors hogere conversiecijfers zijn afgezet tegen adverteerders met campagnes die voornamelijk exacte zoekwoorden gebruiken.

Verbeteringen

AI Max voor Search is een suite met AI-aangestuurde vernieuwingen, bedoeld om online advertenties beter te laten aansluiten op de ontwikkelingen die Google Search - de meest gebruikte zoekmachine ter wereld - doormaakt. Google benadrukt dat zijn suite vol zit met 'one-click features', die je als adverteerder dus met één druk op de knop aan- en uitzet. 

De AI-aangedreven vernieuwingen helpen adverteerders onder andere met het vinden van relevantere en beter presterende zoekopdrachten, het genereren van koppen en beschrijvingen voor online reclames en aangeven dat je reclames wel en niet naast specifieke (concurrerende) merken worden weergeven. Adverteerders lezen in dit blog van Google Nederland meer over de vernieuwingen die AI Max voor Search binnenkort met zich meebrengt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in