Outbrain rondt de overname van Teads af


Het Amerikaanse techplatform Outbrain heeft Teads defintief overgenomen. Dat moet leiden tot een geïntegreerd omnichannelplatform dat adverteerders helpt bij het behalen van de beste resultaten in CTV, mobiel en web. Het nieuwe bedrijf gaat opereren onder de naam Teads.
Outbrain neemt Teads over voor ongeveer 1 miljard dollar, waarvan 725 miljoen dollar cash wordt betaald. Altice, de verkopende aandeelhouder van Teads, krijgt na de transactie 42 tot 47 procent van Outbrain in handen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijTeamleider Online (m/v/x)
AVROTROSCommunications Director
World Press PhotoDe fusie creëert een van de grootste bedrijven binnen het open internet, met een gezamenlijk advertentiebudget van ongeveer 1,7 miljard dollar en een bereik van 2,2 miljard consumenten.
Ceo en bestuur
David Kostman, nu ceo van Outbrain, wordt ceo van het gefuseerde bedrijf. Jeremy Arditi en Bertrand Quesada, voormalig ceo’s van Teads, worden respectievelijk co-president en chief business officer Americas en International.
Altice benoemt twee van de in totaal tien bestuursleden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid