Communicatieadviesbureau Edelman vernieuwt zijn leiderschapsteam en vestigt een AI-centrum in Amsterdam. Daarmee wil het bedrijf zijn positie in de Emea-regio versterken en klanten ondersteunen met geïntegreerde communicatieoplossingen in een snel veranderend speelveld.
De leiding van het Amsterdamse kantoor komt opnieuw in handen van Arent Jan Hesselink, president en ceo van Edelman Emea. Met investeringen in technologie en uitbreiding van het seniorteam wil Edelman klanten sneller laten profiteren van AI-gedreven diensten. Het Amsterdamse kantoor krijgt de rol van innovatiecentrum binnen de regio.
Volgens Hesselink: ‘De wereld van communicatie, marketing en reputatiemanagement verandert ingrijpend en dat gebeurt met een grote snelheid. Klanten hebben minder behoefte aan op zichzelf staande producten en “deliverables”, maar zoeken geïntegreerde communicatieoplossingen die waarde creëren op de lange termijn.’
Vertrouwen als basis
Het nieuwe AI-centrum in Amsterdam staat onder leiding van Darryl Soh. Hier werken teams waarin strategie, creatie, AI en klantmanagement samenkomen. Het centrum maakt gebruik van de kennis van honderd consultants in Amsterdam, het internationale netwerk van Edelman en inzichten uit de Edelman Trust Barometer. De ambitie is klanten te helpen beslissingen te nemen op basis van vertrouwen.
De organisatiestructuur wordt aangepast. Daarbij ligt de nadruk op sectorgerichte benadering. Volgens Edelman zijn vraagstukken tegenwoordig zelden generiek, maar draaien ze vaak om thema’s als duurzaamheid in voeding, technologische regulering of geopolitieke risico’s.
Ilse van Hartevelt krijgt een gecombineerde rol als verantwoordelijke voor de Energy & Industrials-sector in Nederland en als energy lead voor de Emea-regio. Daarnaast worden drie senior-consultants toegevoegd: Kathrin de Graaf (technologie), Kim Vogten (food & beverage) en Marcel van de Hoef (financial services).
Nieuw MT
Het vernieuwde managementteam bestaat naast Hesselink uit Anne Belle Voorbach (chief operating officer en deputy general manager), Martijn Nieuwenhuis (chief client impact officer), Darryl Soh (head of AI transformation) en Robin den Hoed (business innovation lead). Andrew Foote maakt de overstap van general manager Nederland naar chief client officer Emea. In die functie blijft hij ook verantwoordelijk voor digitale innovatie als Emea digital lead.
Voorbach benadrukt dat de koerswijziging aansluit bij de veranderende klantbehoefte: ‘Onze ambities zijn groot en passend bij deze tijd. De klantbehoefte en het speelveld veranderen razendsnel, en daarom hebben we onze koers scherp gedefinieerd. We investeren doelgericht in mensen, technologie en nieuwe modellen.’
Het vernieuwde leiderschap en de sectorgerichte aanpak moeten ertoe leiden dat klanten sneller toegang krijgen tot relevante expertise en geïntegreerde oplossingen. Edelman positioneert Amsterdam daarmee als spil in de verdere ontwikkeling van AI binnen de Emea-regio.
Op het openingsbeeld en de foto hieronder zien we, v.l.n.r. boven naar beneden: Arent Jan Hesselink, Kathrin de Graaf, Marcel van de Hoef, Kim Vogten, Robin den Hoed, Anne Belle Voorbach, Darryl Soh, Ilse van Hartevelt, Martijn Nieuwenhuis en Andrew Foote.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu