Europa ontwikkelt een eigen online betaaldienst, die voortbouwt op het Nederlandse iDeal. Deze nieuwe dienst Wero rolt in steeds meer landen uit en vraagt dus om de nodige pr-aandacht. In Nederland mag het bureau Hibou die taak op zich nemen.
De klus is gegund door de European Payments Initiative (EPI), met de boodschap 'de reputatie van Wero te versterken onder consumenten, retailers en beleidsmakers'. Voor Hibou betekent het winnen van het account dat het bureau door kan gaan met pr rondom online betalen. Het bureau verzorgt namelijk al vier jaar de pr rondom iDeal.
'Onze langdurige samenwerking met iDeal heeft de kracht van onze aanpak aangetoond om media-aandacht te genereren en vast te houden, terwijl we tegelijkertijd de autoriteit van het merk hebben versterkt', zegt Benjamin Fledderus, head of pr bij Hibou. 'We kijken ernaar uit om die ervaring toe te passen op Wero, zodat Nederlandse consumenten begrijpen wat het Europese alternatief betekent voor onze betaaltransacties'.
Wero moet nog komen
Uitleg is op zijn plaats, want iDeal maakt straks tijd voor Wero. Wanneer precies is nog niet bekend. Hibou zegt dat Wero 'later' ook in Nederland beschikbaar komt. In landen als Duitsland, Frankrijk en België is de betaaldienst al te gebruiken. Wero is een initiatief van zestien Europese banken, waaronder ABN Amro, Rabobank en ING, om een Europese betaaldienst te ontwikkelen die losstaat van Amerikaanse oplossingen.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu