Overslaan en naar de inhoud gaan

Europese betaaldienst Wero kiest Hibou voor pr in Nederland

Het bureau verzorgt al vier jaar de pr voor iDeal, waar Wero de Europese opvolger van is.
Wero
© Aangeleverd

Europa ontwikkelt een eigen online betaaldienst, die voortbouwt op het Nederlandse iDeal. Deze nieuwe dienst Wero rolt in steeds meer landen uit en vraagt dus om de nodige pr-aandacht. In Nederland mag het bureau Hibou die taak op zich nemen. 

De klus is gegund door de European Payments Initiative (EPI), met de boodschap 'de reputatie van Wero te versterken onder consumenten, retailers en beleidsmakers'. Voor Hibou betekent het winnen van het account dat het bureau door kan gaan met pr rondom online betalen. Het bureau verzorgt namelijk al vier jaar de pr rondom iDeal. 

'Onze langdurige samenwerking met iDeal heeft de kracht van onze aanpak aangetoond om media-aandacht te genereren en vast te houden, terwijl we tegelijkertijd de autoriteit van het merk hebben versterkt', zegt Benjamin Fledderus, head of pr bij Hibou. 'We kijken ernaar uit om die ervaring toe te passen op Wero, zodat Nederlandse consumenten begrijpen wat het Europese alternatief betekent voor onze betaaltransacties'.

Wero moet nog komen

Uitleg is op zijn plaats, want iDeal maakt straks tijd voor Wero. Wanneer precies is nog niet bekend. Hibou zegt dat Wero 'later' ook in Nederland beschikbaar komt. In landen als Duitsland, Frankrijk en België is de betaaldienst al te gebruiken. Wero is een initiatief van zestien Europese banken, waaronder ABN Amro, Rabobank en ING, om een Europese betaaldienst te ontwikkelen die losstaat van Amerikaanse oplossingen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in