Overslaan en naar de inhoud gaan

Matthijs van Unen vertrekt bij Ace PR en wordt director bij The Romans Amsterdam

Komst van Van Unen sluit aan bij ambitie bureau om creatieve werk op te schalen en verder te groeien.
Sophie Nicholson van The Romans Amsterdam en de nieuwe director, Matthijs van Unen
Sophie Nicholson van The Romans Amsterdam en de nieuwe director Matthijs van Unen.

Communicatiebureau The Romans Amsterdam heeft Matthijs van Unen benoemd tot director. Hij komt over van Ace PR, waar hij leiding gaf aan het dagelijkse team en verantwoordelijk was voor het klantenbestand, met onder andere L’Oréal Paris, YoungOnes en National Geographic. Ook speelde hij een rol bij de integratie van verschillende bureaus binnen Ace.

Daarvoor werkte Van Unen bij PR-bureau Fitzgerald, eerst als client director en later als interim managing director. Eerder was hij senior consultant bij Glasnost, dat net als Fitzgerald deel uitmaakt van Ace.

Tijdens zijn loopbaan werkte Van Unen voor diverse internationale merken. Bij Fitzgerald en Glasnost begeleidde hij onder meer de introductie van Lynk & Co in Nederland, organiseerde hij voor Magnum de zogenoemde Magnum Sleepovers en gaf hij leiding aan het persbureau van Uber in Nederland en België.

Nieuwe fase in Amsterdam

In zijn nieuwe functie bij The Romans wordt Van Unen verantwoordelijk voor de aansturing van het Nederlandse team en de lokale klantrelaties. Ook zal hij partner Sophie Nicholson ondersteunen bij de verdere groei van het klantenportfolio. Zijn benoeming volgt op die van Emma Fenny, die eerder dit jaar werd aangesteld als director met verantwoordelijkheid voor het internationale klantenbestand.

Volgens The Romans sluit Van Unens komst aan bij de ambitie om het creatieve werk op te schalen en het Amsterdamse kantoor verder te laten groeien.

Empathische leider

Sophie Nicholson, partner bij The Romans Amsterdam: ‘Binnen enkele minuten wist ik dat Matthijs degene was die we zochten. Hij is strategisch, creatief gedreven, cultureel onderlegd en ambitieus voor zijn klanten. Tegelijkertijd is hij een empathische leider en prettig om mee samen te werken.’

Nicholson benadrukt dat het Amsterdamse kantoor, inmiddels ruim twee jaar actief, een divers portfolio heeft opgebouwd met klanten als Heineken, Diageo, TicketSwap, Oatly en Stanley. ‘Met Matthijs halen we precies de versterking in huis die nodig is om de volgende stap te zetten.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in