Overslaan en naar de inhoud gaan

Topcreatief Thijs de Boer naar Persuade, en ander loopbaannieuws

Carrière-overzicht met nieuwe functies voor onder meer Kevin Miley, Dyon Kaleuwee, Koen van Rijn en Chantal Bijkerk.
Thijs de Boer, Persuade
Thijs de Boer, Persuade

Na meer dan vijftien jaar als (executive) creative director bij bureaus als JWT, Havas, Y&R, Cheil en TBWA, maakt Thijs de Boer de overstap naar Persuade. Hij wordt daar head of creative strategy.

Het bureau, met vestigingen in Den Bosch en Amsterdam, werkt voor klanten als Zeeman, Kia, Scapino, Eyecare, Monuta, Tony’s Chocolonely en Intratuin.

‘Het echt uitdagende creatieve denken zit ergens tussen strategie en creatie. Persuade maakt juist daar het verschil,’ zegt De Boer. ‘Als head of creative strategy schuif ik iets meer op richting strategie, maar ik zal zeker ook merkconcepten en campagnes ontwikkelen.’

Volgens oprichter Michiel Rijshouwer haalt het bureau met De Boer niet alleen creatief-strategische denkkracht, maar ook een schrijver in huis. ‘Een schrijver waar AI nooit aan kan tippen – kom daar nog maar eens om in de reclame.’
De Boer zal vanuit zowel Den Bosch als Amsterdam werken. ‘Hopelijk kan ik binnenkort zeggen dat je voor het beste bureau van Amsterdam eigenlijk in Den Bosch moet zijn.’

Kevin Miley volgt Huib Lubbers op als directeur Retail Management Center

Kevin Miley wordt de nieuwe directeur van het Retail Management Center (RMC). Hij volgt 1 januari 2026 Huib Lubbers op, onder wiens leiding RMC uitgroeide tot expert in consumentenmobiliteit en winkelgedrag, met een netwerk van slimme sensoren in meer dan 150 binnensteden. Ook speelde hij een sleutelrol in de overname door onderzoeksbureau Motivaction in 2023.

Miley werkte ruim twintig jaar bij Motivaction en wil vooral de synergie versterken tussen RMC’s realtime data en Motivactions shopperprofielen, waaronder de Mentality-segmentatie. ‘Door onze passantendata te koppelen aan de Mentality-profielen kunnen we beter inspelen op gedrag én drijfveren van consumenten – in Nederland en daarbuiten,’ aldus Miley.

Volgens Pieter Paul Verheggen, algemeen directeur van Motivaction, krijgt RMC met Miley ‘een strategisch leider en verbinder aan het roer’.

Dyon Kaleuwee met Ersem Erçil, het duo dat nu ophoudt te bestaan
Dyon Kaleuwee met Ersem Erçil, het duo dat nu ophoudt te bestaan

Dyon Kaleuwee creative lead bij Under Armour

Dyon Kaleuwee is gestart als creative lead bij Under Armour. Hij komt van Gut Amsterdam, waar hij samen met artdirector Ersem Erçil het creatieve duo Readymade vormde. Het tweetal werkte eerder bij 180. Met de overstap naar Under Armour gaat Kaleuwee nu zelfstandig verder.

Koen van Rijn sluit zich aan bij Met Melk

Koen van Rijn, afgestudeerd aan de Willem de Kooning Academy, versterkt het creatieve team van Met Melk. Van Rijn werkte eerder bij bureaus als Natwerk en was verantwoordelijk voor de eerste commercial van Check, die de app tijdelijk deed crashen door duizenden nieuwe gebruikers per uur.

‘Koen heeft die zeldzame mix: een conceptueel brein, een culturele antenne die altijd aanstaat en een visueel instinct dat AI écht interessant maakt,’ aldus C.J. de Melker, oprichter en creative director van Met Melk. Van Rijn woont momenteel in Australië, maar blijft wereldwijd actief met werk dat reist van New York en Tokyo tot Tate Modern.

Chantal Bijkerk
Chantal Bijkerk

Chantal Bijkerk hoofd communicatie bij Inspectie Leefomgeving en Transport

Chantal Bijkerk is per 1 oktober 2025 benoemd tot afdelingshoofd communicatie en dienstverlening bij de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat.

Zij is verantwoordelijk voor het versterken van de profilering en de dienstverlening van de inspectie en voor het vergroten van transparantie en vertrouwen in toezicht en handhaving.

Bijkerk werkte eerder als teamleider communicatieadvies en woordvoering bij de ILT en heeft twintig jaar ervaring in overheidscommunicatie, onder meer bij de ministeries van Volksgezondheid, Infrastructuur en Algemene Zaken.

Marco Ophof in managementteam van 100procent

Marketing automation- en digital experiencebureau 100procent breidt zijn managementteam uit met Marco Ophof, sinds een jaar actief als strategic growth director. Samen met managing director Rick de Wit en director of operations Evelien Schrijver vormt hij het nieuwe leiderschapstrio dat het bureau door de volgende groeifase leidt.

Suzanne Eijkemans pr-manager Nederlands Visbureau

Suzanne Eijkemans is per november gestart als pr- en projectmanager bij het Nederlands Visbureau. Eijkemans werkte hiervoor als marketing- en communicatieadviseur bij Ten Holter Noordam advocaten. Eerder was zij eventdirector bij Sijthoff Media.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in