Overslaan en naar de inhoud gaan

Daan Jongen en Felix van Wissen naar Dentsu

Jongen wordt branded content director en Van Wissen influencer marketing director.
Daan Jongen (l) en Felix van Wissen
Daan Jongen (l) en Felix van Wissen

Dentsu breidt de creatieve kracht bij media verder uit met de komst van Daan Jongen als branded content director en Felix van Wissen als influencer marketing director. 

Daan Jongen komt over van Abovo Maxlead, waar hij als creative director creatief verantwoordelijk was voor het label AM Beyond. Daarvoor vervulde hij diverse creatieve rollen bij N=5 en DPG Media, na een eerdere carrière in de mediawereld op het Mediapark bij BNN en BNNVara.

'Branded content draait om strategische creativiteit; de zoektocht naar plekken en momenten met kwalitatieve aandacht via content die men wíl lezen, horen of zien', zegt Jongen. 'Wat mij betreft de leukste job mogelijk in ons vak.'

Influencermarketing

Felix van Wissen stapt over van WPP Media/StudioM, waar hij ruim drieënhalf jaar als senior account manager influencer marketing verantwoordelijk was voor de strategie en uitvoering van campagnes voor uiteenlopende merken. Daarvoor bouwde hij bij Scooperz de influencer marketing- en managementafdeling op en maakte hij die tot een volwaardige tak binnen het bureau.

'Het mooiste aan influencermarketing vind ik de balans tussen het creëren van creatieve, platform-native content die mensen willen zien, maar die tegelijk ook écht waarde toevoegt voor de adverteerder', zegt Van Wissen. 'Bij Dentsu kan ik die balans verder uitbouwen, samen met merken én creators.'

Creatieve media

'Met het aanstellen van Daan en Felix halen we de ervaring in huis om onze focus op creative media extra te accelereren', zegt Remco de Groot, verantwoordelijk voor creative media bij Dentsu. 'Binnen dentsu geloven we, naast het samen laten komen van media en creatie in advertenties, dat we de kracht van samenwerkingen met platformen en mensen nodig hebben om merken te laten groeien. Juist in een tijd waarin authenticiteit en vertrouwen belangrijk zijn, is het cruciaal om de juiste partnerships op te zetten. Influencermarketing en branded content zijn daar voor ons twee niet-te-missen pilaren in, die veelal hand in hand gaan.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in