Overslaan en naar de inhoud gaan

Trending deze week: catchy jingle uit 2014 wordt ironische cult-hit op TikTok

Hoe Gen Z van 'Nothing beats a Jet2holiday' dé zomerhit van 2025 maakt.
Jet2 Holidays
Jet2 Holidays

Vorig jaar hadden we Sugardaddy van Roxy Dekker, in 2023 ging alles ‘nanana’ dankzij Peggy Gou.
Maar dit jaar? Officieel (nog) géén zomerhit.

Wel wordt TikTok deze zomer gegijzeld door één zin: 'Nothing beats a Jet2holiday.'

Wat begon als een brave Britse reclamespot met een catchy jingle uit 2014, is anno 2025 een internationaal internetfenomeen. Niet dankzij mediabudget, maar door Gen Z die er een ironische cult-hit van maakte.

Dé zomerhit van 2025? Een budgetvlucht met vertraging

Wat je dan te zien krijgt? Geen zon, zee en cocktails, maar verregende bruiloften, beschimmelde Airbnb’s en vakanties die eindigen met een voedselvergiftiging. Het algoritme smult en Jet2 lacht zich kapot (waarschijnlijk ook in lichte verwarring).

Hoe een verouderde ATL-commercial een Tik Tok-klassieker werd

De oorspronkelijke campagne liep al sinds 2022 in het VK. Geen social campagne en zeker geen TikTok-first-strategie. Toch werd de jingle twee jaar later opgepikt. Niet als ode aan Jet2, maar als ironisch anthem bij vakanties die compleet in het water vallen.

Dit is geen advertentie meer. Dit is internetcultuur.

Een trend die werkt omdat hij het algoritme snapt:

  1. Visueel contrast: upbeat audio + visuele ellende = viraal.
  2. Herkenbaarheid: Iedereen heeft wel een vakantie-horror story.
  3. Laagdrempelig: Iedereen kan meedoen. 
  4. Audio-first: Het geluid is het format. 

Wat kunnen we leren?

  1. Laat controle los. De sterkste campagnes ontstaan vaak buiten je eigen ideeën muur.
  2. Denk cultureel, niet commercieel: Wat je maakt moet meme-waardig zijn, niet perfect. 
  3. Wees vroeg: De Jet2-trend borrelde maandenlang, tot creators 'm groot maakten. 

Bottom line: Nothing does beat a Jet2holiday! 

Creative Social Agency Dorst & Lesser spot wekelijks de laatste trends op social, zodat je weet wat er speelt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in