Het Italiaanse likeurmerk Disaronno heeft na een internationale pitch 72andSunny Amsterdam aangesteld als reclamebureau voor zijn wereldwijde marketingactiviteiten. Welke bureaus er verder aan de pitch deelnamen, is niet bekend.
Het is voor het eerst dat Disaronno, dat in 160 landen wereldwijd actief is, met een Nederlands bureau als lead agency samenwerkt.
Nieuw merkplatform
72andSunny Amsterdam krijgt de opdracht om een nieuw merkplatform en een wereldwijde campagne te ontwikkelen die de likeur 'toekomstbestendig' moet maken voor met name de jongere consument. De eerste uitingen worden in de loop van 2026 verwacht.
Armando Potter, head of strategy bij 72andSunny Amsterdam, benadrukt dat het likeurmerk vooral moet resoneren bij een generatie die 'drukker, kritischer en minder traditioneel' dan ooit is. 'La dolce vita is niet verdwenen, maar het moet wel opnieuw worden gedefinieerd', zegt hij.
Disaronno maakt deel uit van de Illva Saronne Group, die ook merken als Tia Maria en Engine Gin in het portfolio heeft.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu