Overslaan en naar de inhoud gaan

Samenwerking tussen LevelUP en Iion geeft adverteerders toegang tot meer dan 10.000 games

Door de schaal bestaat het risico dat de adverteerder door de bomen het bos niet meer ziet. Begeleiding is daarom belangrijk, stelt LevelUp.
levelup
© Foto: aangeleverd

Adverteren in games wint aan populariteit, merken gespecialiseerde bureaus als het Nederlandse LevelUP Digital. Merken en begeleidende mediabureaus willen (een bepaald) publiek bereiken en zien kansen in bij (specifieke) games. Een samenwerking tussen LevelUP Digital en gameadvertentieplatform iion moet adverteerders eenvoudigere toegang geven tot reclamemogelijkheden rondom gaming.

Ze werkten al een paar maanden samen, wat dusdanig goed is bevallen dat ze nu een exclusieve strategische samenwerking in de Benelux aangaan. Iion als platform voor game-advertising, waar LevelUP Digital advertentieoplossingen in en rondom games ontwikkelt voor klanten, waaronder Samsung en De Overheid.

'We zien dat steeds meer merken op zoek zijn naar nieuwe manieren om hun doelgroep écht te bereiken', zegt Frans-Douwe Staal van LevelUP Digital. 'Met iion als partner kunnen wij onze klanten helpen om game advertising op strategische wijze in te zetten en tastbare resultaten te boeken'.

Begeleiding

Concreet krijgen adverteerders en mediabureaus door de samenwerking toegang tot meer dan 10 duizend games. Staal licht desgevraagd toe: 'Van Fortnite tot Candy Crush en van League of Legends tot Wordfeud en de bekende streamingsplatformen zoals Twitch en Kick. Voor vrijwel iedere titel bieden we klanten de mogelijkheid in of rondom de game hun doelgroep te bereiken'.

De schaal kan overweldigend zijn, weet het bureau. Staal: 'Wij zijn ook van mening dat het aantal niet per sé het onderscheidende is, maar vooral de kwaliteit en begeleiding die wij kunnen bieden op schaal. De uitdaging van gaming ligt vooral op een stuk begeleiding en kwaliteit. Waar begin je in in deze complexe en gefragmenteerde markt van gaming, krijgen wij vaak terug van adverteerders'.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in