Stichting Het Vergeten Kind heeft Buutvrij gekozen als creatief partner voor de Week van Het Vergeten Kind. Het bureau gaat de campagnes voor de jaarlijkse actieweek de komende jaren ontwikkelen, na een pitchtraject waarin zowel het creatieve concept als de samenwerking met het team doorslaggevend waren.
Belangrijk onderscheid: Het Vergeten Kind is de stichting die zich inzet voor kwetsbare kinderen in Nederland, terwijl de Week van Het Vergeten Kind een jaarlijkse agenderingsweek is. Tijdens die week richt de stichting zich expliciet op overheid en jeugdzorginstanties, met als doel structurele verbeteringen in de jeugdzorg af te dwingen.
De keuze voor Buutvrij volgde na een bureau-oriëntatie en meerdere strategische en creatieve gesprekken. 'We zochten een partner die de urgentie van ons verhaal begrijpt én durft te vertalen naar campagnes die raken en aanzetten tot actie', zegt Daphne Schreuder van Het Vergeten Kind.
Duidelijke rolverdeling
Volgens Yvonne Prins van Buutvrij for Life is de samenwerking het resultaat van een duidelijke rolverdeling: ‘Wij zijn de creatieve partner voor de Week van Het Vergeten Kind voor de komende jaren. We Agency heeft eerder de corporate campagne van Het Vergeten Kind gemaakt. Het was een pitch waarbij zowel het creatieve idee als de klik met het team hebben meegewogen.’
De eerste campagne van Buutvrij gaat eind januari 2026 live, tijdens de Week van Het Vergeten Kind (29 januari tot en met 4 februari). De campagne richt zich op het terugdringen van onnodige uithuisplaatsingen. In Nederland wonen momenteel zo’n 43.000 kinderen niet thuis, terwijl intensieve gezinshulp dat in veel gevallen kan voorkomen.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu