Overslaan en naar de inhoud gaan

Buutvrij wint pitch voor Week van Het Vergeten Kind

De eerste campagne gaat eind januari live en richt zich op het terugdringen van onnodige uithuisplaatsingen.
buutvrij
Het Vergeten Kind kiest voor Buutvrij.

Stichting Het Vergeten Kind heeft Buutvrij gekozen als creatief partner voor de Week van Het Vergeten Kind. Het bureau gaat de campagnes voor de jaarlijkse actieweek de komende jaren ontwikkelen, na een pitchtraject waarin zowel het creatieve concept als de samenwerking met het team doorslaggevend waren.

Belangrijk onderscheid: Het Vergeten Kind is de stichting die zich inzet voor kwetsbare kinderen in Nederland, terwijl de Week van Het Vergeten Kind een jaarlijkse agenderingsweek is. Tijdens die week richt de stichting zich expliciet op overheid en jeugdzorginstanties, met als doel structurele verbeteringen in de jeugdzorg af te dwingen.

De keuze voor Buutvrij volgde na een bureau-oriëntatie en meerdere strategische en creatieve gesprekken. 'We zochten een partner die de urgentie van ons verhaal begrijpt én durft te vertalen naar campagnes die raken en aanzetten tot actie', zegt Daphne Schreuder van Het Vergeten Kind.

Duidelijke rolverdeling

Volgens Yvonne Prins van Buutvrij for Life is de samenwerking het resultaat van een duidelijke rolverdeling: ‘Wij zijn de creatieve partner voor de Week van Het Vergeten Kind voor de komende jaren. We Agency heeft eerder de corporate campagne van Het Vergeten Kind gemaakt. Het was een pitch waarbij zowel het creatieve idee als de klik met het team hebben meegewogen.’

De eerste campagne van Buutvrij gaat eind januari 2026 live, tijdens de Week van Het Vergeten Kind (29 januari tot en met 4 februari). De campagne richt zich op het terugdringen van onnodige uithuisplaatsingen. In Nederland wonen momenteel zo’n 43.000 kinderen niet thuis, terwijl intensieve gezinshulp dat in veel gevallen kan voorkomen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in