Orthodoxx, een creatief bureau dat 3D- en social-first-producties maakt, verandert zijn naam in Hai Agency. De nieuwe naam moet duidelijker maken dat het bureau werkt met mensen (humans, dus H) en AI. Het bureau heeft onder meer KLM, Videoland en JD Sports als klanten.
Volgens oprichters Zoë Ginus en Amé Raaphorst is de tijd rijp voor een rebranding. Niet alleen om duidelijk te maken dat het bureau volop kiest voor de 'menselijke visie en skills in combinatie met het beste van AI', maar ook omdat het bureau groeit.
Het vaste team bestaat uit acht personen na de komst van Viviana Curella als head of Computer-Generated Imagery, de creatie van digitale beelden en animaties. Lizzy Diesveld start als head of AI en Visual Effects. Het vaste team bestaat nu uit acht personen. Nishant Dogra (oud-TBWA) gaat Hai Agency adviseren.
Het bureau is sinds 1 september gevestigd in een kantoor aan de Amsterdamse Keizersgracht.
Geen uurtje factuurtje
De opmars van AI in de bureauwereld verandert steeds meer banen en leidt ook tot toenemende discussie over de houdbaarheid van het 'uurtje factuurtje'-model. Onder meer Rik Ledder, ceo van TBWA\Neboko, laat zich hierover uit.
Strategisch dus een interessante keuze dat Hai Agency niet op basis van uren maar output werkt. Het bureau noemt die werkwijze transparanter voor klanten, en werkt zowel voor adverteerders als hun bureaus. Zo draaide Hai Agency onlangs samen met Dentsu een project voor Zalando, licht Raaphorst toe.
Adformatie publiceerde eerder dit jaar een interview met - toen nog - Orthodoxx over de groeiende vraag naar reclames die CGI en AI gebruiken.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu