Overslaan en naar de inhoud gaan

Gardeners wil merken scherper laten kiezen met nieuwe Impact Hub

Volgens het bureau worstelen veel merken met 'impactvraagstukken'. De Impact Hub moet uitkomst bieden.
impact
Strateeg Pascal van Ham tijdens de lancering van de Impact Hub.

Gardeners introduceert een zogeheten Impact Hub om organisaties te ondersteunen bij het formuleren en communiceren van hun 'maatschappelijke impact'. Volgens het bureau worstelen veel merken -zowel missiegedreven bedrijven als merken die die richting juist willen opzoeken- met de vraag hoe zij betekenisvol kunnen zijn in een tijd waarin consumenten balanceren tussen persoonlijke voordelen en maatschappelijke betrokkenheid.

De Impact Hub werkt met het door Gardeners ontwikkelde Impact on a Page-model. Dat moet merken helpen keuzes te maken: welk onderwerp pak je als merk op, hoe vertaal je dat naar concrete acties en hoe vertel je dat op een geloofwaardige manier aan je doelgroep? Het model brengt strategische keuzes terug tot één overzichtelijke pagina en wordt ontwikkeld in cocreatie met het merk, onderbouwd met doelgroeponderzoek en relevante trendinformatie.

Gardeners werkte de afgelopen jaren al aan 'impactvraagstukken' voor merken als Natuurhuisje, Gamma, Karwei en Fairtrade Originals. Zo hielp het bureau Natuurhuisje bij het kiezen van ‘lokale biodiversiteit’ als impactdomein, ontwikkelde het de strategie ‘Beter Klussen. Meer besparen. Ik kan het’ voor Gamma en begeleidde het chocolademerk Claro bij de keuze voor ‘regenerative agroforestry’. De voorbeelden laten zien hoe impactkeuzes doorwerken in tone of voice, design en merkcommunicatie.

Duidelijke keuzes

De Impact Hub wordt geleid door Pascal van Ham, partner en strategy & design director bij Gardeners. Van Ham brengt ervaring mee van de klantzijde, onder andere uit haar CMO-rol bij Tony’s Chocolonely. Managing director en oprichter Maira Evers ziet de Hub als een logische stap in de ontwikkeling van het bureau: 'We helpen steeds meer merken die hun impact serieus willen vormgeven. Dit vraagt om duidelijke keuzes én om communicatie die past bij de werkelijkheid van het merk.'

De Impact Hub is ingebed in het strategieteam van Gardeners, dat vervolgens samenwerkt met andere disciplines binnen het bureau, zoals design, communicatie, PR en thought leadership. Tijdens het Gardeners-event ‘Strategy for Good. Blueprint for Impact’ in de Amsterdamse Vondelkerk deelden onder meer Natuurhuisje, Gamma en Klabu hun impactdomeinen en strategische keuzes. Het event werd samen met ADCN georganiseerd.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in