Overslaan en naar de inhoud gaan

Joe Public is het nieuwe reclamebureau van Almhof

Het zuivelmerk neemt na jaren afscheid van bureau Pret. De pitch ging tussen drie bureaus.
almhof
Alle lof voor... Joe Public.

Joe Public is het nieuwe reclamebureau van zuivelmerk Almhof (onderdeel van Müller Nederland). Aan de keuze ging een pitch met drie bureaus vooraf, waarbij Joe Public volgens Almhof het sterkst wist aan te sluiten op de aangescherpte merkkoers die de komende jaren leidend moet worden.

Naast Joe Public zat het oude bureau Pret in de pitch. Volgens ingewijden was Alfred het derde bureau. Bij de pitch was geen externe begeleider betrokken.

Vijftien jaar Pret

Met de beslissing komt er een einde aan een lange bureaurelatie: Almhof werkte zo’n vijftien jaar samen met bureau Pret, dat in 2016 het werk overnam van Leukwerkt. Vanuit dat bureau ontwikkelde reclamemaker Bart Kuiper in 2010 de inmiddels bekende pay-off 'Alle lof voor Almhof', die sindsdien een vast onderdeel werd van de merkidentiteit.

Talmon Kochheim, oprichter van Pret: 'We hebben al die jaren met veel plezier voor Almhof gewerkt. Leuke mensen, lekkere yoghurt en inmiddels een sterk merk.'

Nieuwe koers

Volgens marketing-manager Karlijn Schweren toonde Joe Public in de pitch de sterkste en meest relevante doorvertaling van de vernieuwde merkkoers: een scherpere positionering in een markt die snel verandert, 'zonder het vertrouwde merk-DNA los te laten'.

Joe Public benadrukt dat er gebouwd kan worden op een sterk fundament: 'Door jarenlang consistent campagne te voeren staat Almhof inmiddels in vrijwel elke Nederlandse ijskast', weet managing director Sanne Tolsma. 

Feelgood

Almhof is binnen Nederland een van de bekendste merken in het yoghurt- en toetjessegment. De communicatie richtte zich jarenlang op toegankelijkheid, smaak, familiegebruik en herkenbare feelgood-momenten - een aanpak die door Pret en eerder Leukwerkt sterk werd neergezet. Als merk binnen Müller Nederland heeft Almhof toegang tot een breed productportfolio, terwijl de Nederlandse positionering lokaal wordt bepaald.

Joe Public werkt inmiddels aan de eerste campagne binnen de nieuwe merkkoers. De eerste uitingen worden medio 2026 verwacht.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in