Joe Public is het nieuwe reclamebureau van zuivelmerk Almhof (onderdeel van Müller Nederland). Aan de keuze ging een pitch met drie bureaus vooraf, waarbij Joe Public volgens Almhof het sterkst wist aan te sluiten op de aangescherpte merkkoers die de komende jaren leidend moet worden.
Naast Joe Public zat het oude bureau Pret in de pitch. Volgens ingewijden was Alfred het derde bureau. Bij de pitch was geen externe begeleider betrokken.
Vijftien jaar Pret
Met de beslissing komt er een einde aan een lange bureaurelatie: Almhof werkte zo’n vijftien jaar samen met bureau Pret, dat in 2016 het werk overnam van Leukwerkt. Vanuit dat bureau ontwikkelde reclamemaker Bart Kuiper in 2010 de inmiddels bekende pay-off 'Alle lof voor Almhof', die sindsdien een vast onderdeel werd van de merkidentiteit.
Talmon Kochheim, oprichter van Pret: 'We hebben al die jaren met veel plezier voor Almhof gewerkt. Leuke mensen, lekkere yoghurt en inmiddels een sterk merk.'
Nieuwe koers
Volgens marketing-manager Karlijn Schweren toonde Joe Public in de pitch de sterkste en meest relevante doorvertaling van de vernieuwde merkkoers: een scherpere positionering in een markt die snel verandert, 'zonder het vertrouwde merk-DNA los te laten'.
Joe Public benadrukt dat er gebouwd kan worden op een sterk fundament: 'Door jarenlang consistent campagne te voeren staat Almhof inmiddels in vrijwel elke Nederlandse ijskast', weet managing director Sanne Tolsma.
Feelgood
Almhof is binnen Nederland een van de bekendste merken in het yoghurt- en toetjessegment. De communicatie richtte zich jarenlang op toegankelijkheid, smaak, familiegebruik en herkenbare feelgood-momenten - een aanpak die door Pret en eerder Leukwerkt sterk werd neergezet. Als merk binnen Müller Nederland heeft Almhof toegang tot een breed productportfolio, terwijl de Nederlandse positionering lokaal wordt bepaald.
Joe Public werkt inmiddels aan de eerste campagne binnen de nieuwe merkkoers. De eerste uitingen worden medio 2026 verwacht.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu