Overslaan en naar de inhoud gaan

Twee Nederlandse bureaus in de prijzen bij ADCE Awards 2025

De awards werden vrijdagavond in Barcelona uitgereikt.
adce
Winnaars op het podium.

Happiness Amsterdam en Fitzroy zijn dit jaar in de prijzen gevallen tijdens de ADCE Awards, de jaarlijkse verkiezing van het beste Europese creatieve werk. De awards werden vrijdagavond uitgereikt in Barcelona, als afsluiting van ADCE Creative Week.

Happiness Amsterdam won zilver in Integrated Campaigns for Commercial Brands en ontving daarnaast de Green Star Award voor de Marktplaats-campagne ‘Niets zo mooi als speelgoed van een ander’. De Green Star wordt toegekend aan werk dat zich onderscheidt op het gebied van duurzaamheid, circulariteit en milieubewustzijn.

Fitzroy won goud in de categorie Branded Content voor ‘Racing Offers’ voor ANWB Private Lease. De jury roemde de campagne vanwege de creatieve manier waarop merk, content en doelgroep in één format samenkomen.

Sterk jaar voor Europese creativiteit

De ADCE Awards worden georganiseerd door de Art Directors Club of Europe, dat 24 creatieve verenigingen verenigt en onderdeel is van The One Club for Creativity. In totaal werden dit jaar 653 inzendingen uit 25 landen ingestuurd, waarvan 133 een nominatie kregen. De jury kende 32 gouden, 58 zilveren en 92 bronzen awards toe, plus vier speciale prijzen. 

Grand Prix naar Georgische campagne

De Grand Prix ging naar ‘Birds Never Forget To Fly’ van Playmakers/Tbilisi voor PSP (pharmacy). De campagne maakt zichtbaar hoe Georgië kampt met politieke spanningen en massale protesten. Opvallend detail: de film werd volledig geregisseerd en verteld vanuit de gevangenis en bereikte ondanks media-restricties meer dan tien miljoen kijkers. De campagne werd gelanceerd op Onafhankelijkheidsdag en groeide uit tot een symbool van vrijheid en verzet.

De volledige lijst met winnaars is hier te vinden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in