Happiness Amsterdam en Fitzroy zijn dit jaar in de prijzen gevallen tijdens de ADCE Awards, de jaarlijkse verkiezing van het beste Europese creatieve werk. De awards werden vrijdagavond uitgereikt in Barcelona, als afsluiting van ADCE Creative Week.
Happiness Amsterdam won zilver in Integrated Campaigns for Commercial Brands en ontving daarnaast de Green Star Award voor de Marktplaats-campagne ‘Niets zo mooi als speelgoed van een ander’. De Green Star wordt toegekend aan werk dat zich onderscheidt op het gebied van duurzaamheid, circulariteit en milieubewustzijn.
Fitzroy won goud in de categorie Branded Content voor ‘Racing Offers’ voor ANWB Private Lease. De jury roemde de campagne vanwege de creatieve manier waarop merk, content en doelgroep in één format samenkomen.
Sterk jaar voor Europese creativiteit
De ADCE Awards worden georganiseerd door de Art Directors Club of Europe, dat 24 creatieve verenigingen verenigt en onderdeel is van The One Club for Creativity. In totaal werden dit jaar 653 inzendingen uit 25 landen ingestuurd, waarvan 133 een nominatie kregen. De jury kende 32 gouden, 58 zilveren en 92 bronzen awards toe, plus vier speciale prijzen.
Grand Prix naar Georgische campagne
De Grand Prix ging naar ‘Birds Never Forget To Fly’ van Playmakers/Tbilisi voor PSP (pharmacy). De campagne maakt zichtbaar hoe Georgië kampt met politieke spanningen en massale protesten. Opvallend detail: de film werd volledig geregisseerd en verteld vanuit de gevangenis en bereikte ondanks media-restricties meer dan tien miljoen kijkers. De campagne werd gelanceerd op Onafhankelijkheidsdag en groeide uit tot een symbool van vrijheid en verzet.
De volledige lijst met winnaars is hier te vinden.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu