De Epica Awards hebben de shortlists voor 2025 bekendgemaakt. De internationale prijs is bijzonder binnen het creatieve landschap: het is de enige grote reclameprijs die wordt beoordeeld door journalisten en redacteuren in plaats van creatieven of marketeers. De jury bestaat uit redacties van toonaangevende (internationale) vakmedia - waaronder dit jaar ook Lucas Boon, redacteur bij Adformatie.
De shortlist bevat dit jaar 458 inzendingen, met Canada en Frankrijk als meest genomineerde landen. De eerste juryrondes vinden online plaats van 25 november tot en met 1 december, gevolgd door een Grand Prix-jurysessie in Parijs. De uitreiking van de Gold en Grand Prix-winnaars vindt online plaats op 16 december. Silver en Bronze verschijnen op 17 december op epica-awards.com.
Nederland is vertegenwoordigd met meerdere bureaus op de shortlist. Dit zijn:
- Wink voor Corona: The Beach 100 (AB InBev) in de categorie Alcoholic Drinks
- Kaliber voor Step up to Mechanics XXL (KLM Royal Dutch Airlines) in Transport & Tourism
- Finom voor Faxvertising (PNL Fintech B.V.) in Financial Services
- Dept voor Signs (Nvidia & the American Society for Deaf Children) in Creative Technology
De Epica Awards worden sinds 1987 uitgereikt en zijn bedoeld om creativiteit te vieren via een journalistiek perspectief. Door de samenstelling van de jury krijgen inzendingen niet alleen een beoordeling, maar ook wereldwijde media-aandacht - een van de redenen waarom de prijzen geliefd zijn bij zowel bureaus als adverteerders.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu