
MediaMarkt heeft na een uitgebreide bureaupitch gekozen voor Serviceplan Amsterdam als zijn nieuwe reclamebureau voor de Benelux. Het team van Serviceplans Houses of Communication in Amsterdam en Brussel gaat met toevoeging van specialisten in Luxemburg werken op de toekomstige campagnes die 'de omnichannelstrategie' van MediaMarkt verder moeten versterken.
De retailer in consumentenelektronica wil zodoende de komende jaren creatieve relevantie verder inzetten om groei te versnellen. Jeroen van Eck en Pitchpoint begeleidden het pitchtraject.
Vacatures
Senior PR & Account lead
HAGENSSenior Contentspecialist
dpg mediaAccountmanager (digital) Intermediairs bij Ster
SterWPP-bureau VML (voorheen JWT) had MediaMarkt zo'n tien jaar als klant en deed mee aan de eerste ronde van de pitch, maar verliest nu dus het account. De laatste ronde ging om Publicis Groupe, Joe Public en Serviceplan.
Pitchtraject
De pitch, die liep van begin maart tot eind juni dit jaar, kende drie rondes. In de laatste ronde werd gekozen uit drie bureaus. Serviceplan presenteerde MediaMarkt daarin een sterke doorvertaling van de bestaande pay-off 'Let’s Go' in een nieuw communicatieplatform dat het hele jaar gebruikt kan worden met passende activaties.
Daarnaast werd Serviceplan gekozen om het op AI-gebouwde productieproces The Make Line. Deze formule van de groep heeft er onder andere toe geleid dat de Serviceplan Group onlangs in Cannes opnieuw is uitgeroepen tot Independent Network of the Year.
Opnieuw verrassen
Raymond Mesterom, marketing director bij MediaMarkt: ‘Deze keuze markeert een belangrijke stap in de vernieuwing van onze merkstrategie. We willen aantonen dat we de consument begrijpen en steeds opnieuw kunnen verrassen.’
Annabelle Klop, managing director van Serviceplan Amsterdam, ziet uit naar de samenwerking: ‘We brachten het beste van twee werelden samen: creatieve retailcommunicatie én een gestroomlijnd productieproces. We zijn blij dat we nu echt aan de slag mogen met MediaMarkt.’
Publicis werd vorig jaar gekozen als nieuwe mediabureau van MediaMarkt.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee