Overslaan en naar de inhoud gaan

MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau voor de Benelux

WPP-bureau VML verliest het account. De pitch werd begeleid door Jeroen van Eck.
MediaMarkt
MediaMarkt

De retailer in consumentenelektronica wil zodoende de komende jaren creatieve relevantie verder inzetten om groei te versnellen.  Jeroen van Eck en Pitchpoint begeleidden het pitchtraject.

WPP-bureau VML (voorheen JWT) had MediaMarkt zo'n tien jaar als klant en deed mee aan de eerste ronde van de pitch, maar verliest nu dus het account. De laatste ronde ging om Publicis Groupe, Joe Public en Serviceplan.

Pitchtraject

De pitch, die liep van begin maart tot eind juni dit jaar, kende drie rondes. In de laatste ronde werd gekozen uit drie bureaus. Serviceplan presenteerde MediaMarkt daarin een sterke doorvertaling van de bestaande pay-off 'Let’s Go' in een nieuw communicatieplatform dat het hele jaar gebruikt kan worden met passende activaties.

Daarnaast werd Serviceplan gekozen om het op AI-gebouwde productieproces The Make Line. Deze formule van de groep heeft er onder andere toe geleid dat de Serviceplan Group onlangs in Cannes opnieuw is uitgeroepen tot Independent Network of the Year.

Opnieuw verrassen

Raymond Mesterom, marketing director bij MediaMarkt: ‘Deze keuze markeert een belangrijke stap in de vernieuwing van onze merkstrategie. We willen aantonen dat we de consument begrijpen en steeds opnieuw kunnen verrassen.’

Annabelle Klop, managing director van Serviceplan Amsterdam, ziet uit naar de samenwerking: ‘We brachten het beste van twee werelden samen: creatieve retailcommunicatie én een gestroomlijnd productieproces. We zijn blij dat we nu echt aan de slag mogen met MediaMarkt.’

Publicis werd vorig jaar gekozen als nieuwe mediabureau van MediaMarkt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in