
TCL, een groot Chinees elektronicamerk dat ook in Nederland actief is, wisselt hier van pr-bureau. Burson Global verliest het account aan Vertigo 6, dat de taak krijgt om de lokale merkbekendheid van TCL hier verder te vergroten.
Aan de bureauwissel is een pitch voorafgegaan, licht TCL desgevraagd toe. De bureaupitch startte begin dit jaar en was besloten. Het merk 'heeft na een intensieve selectie vier bureaus geselecteerd en uitgenodigd op basis van hun ervaring in tech en consumentenelektronica, hun creatieve aanpak en bewezen succes in earned media en contentcreatie', vertelt een woordvoerder. 'Met de groeiende ambities in de markt zocht TCL een partner die uitblinkt in storytelling, influencer marketing en het creëren van impactvolle content om de merkbekendheid lokaal verder te vergroten'.
Vacatures
Projectmanager Marketing (32-36 uur)
Save the ChildrenEnterprise Advertising Sales Manager
TaboolaStagiair communicatie en marketing
SterDie partner is Vertigo 6 geworden, dat per 1 augustus start. Deze weken draagt Burson Global taken en lopende werkzaamheden over aan het nieuwe bureau. Vertigo 6 - onderdeel van bureaugroep Happy Horizon - gaat in Nederland onder meer de pr-strategie, het beheer van de socialmediakanalen en influencer marketing verzorgen.
Betere zichtbaarheid
De samenwerking tussen TCL en Vertigo 6 is in eerste instantie vastgelegd voor één jaar, met de intentie om te verlangen als de samenwerking bevalt. Het pr-bureau gaat zich in Nederland richten op het volledige portfolio van TCL. Hoewel het merk vooral bekend is van zijn (scherp geprijsde) televisies, verkoopt het ook audioproducten, smart home-producten en grote huishoudelijke apparatuur als airco's en was- en droogmachines. 'Allen categorieën waarin TCL snel groeit en nog beter zichtbaar wil zijn', vertelt de woordvoerder.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu