Overslaan en naar de inhoud gaan

Techreus TCL gaat in Nederland verder met Vertigo 6 om zijn merkbekendheid te vergroten

Burson Global verliest het account na een pitchtraject met vier bureaus aan Vertigo 6.
TCL
Een TCL-tv ter illustratie
© TCL
TCL
Een TCL-tv ter illustratie
© TCL

Aan de bureauwissel is een pitch voorafgegaan, licht TCL desgevraagd toe. De bureaupitch startte begin dit jaar en was besloten. Het merk 'heeft na een intensieve selectie vier bureaus geselecteerd en uitgenodigd op basis van hun ervaring in tech en consumentenelektronica, hun creatieve aanpak en bewezen succes in earned media en contentcreatie', vertelt een woordvoerder. 'Met de groeiende ambities in de markt zocht TCL een partner die uitblinkt in storytelling, influencer marketing en het creëren van impactvolle content om de merkbekendheid lokaal verder te vergroten'. 

Die partner is Vertigo 6 geworden, dat per 1 augustus start. Deze weken draagt Burson Global taken en lopende werkzaamheden over aan het nieuwe bureau. Vertigo 6 - onderdeel van bureaugroep Happy Horizon - gaat in Nederland onder meer de pr-strategie, het beheer van de socialmediakanalen en influencer marketing verzorgen.

Betere zichtbaarheid

De samenwerking tussen TCL en Vertigo 6 is in eerste instantie vastgelegd voor één jaar, met de intentie om te verlangen als de samenwerking bevalt. Het pr-bureau gaat zich in Nederland richten op het volledige portfolio van TCL. Hoewel het merk vooral bekend is van zijn (scherp geprijsde) televisies, verkoopt het ook audioproducten, smart home-producten en grote huishoudelijke apparatuur als airco's en was- en droogmachines. 'Allen categorieën waarin TCL snel groeit en nog beter zichtbaar wil zijn', vertelt de woordvoerder.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in