Overslaan en naar de inhoud gaan

GoSpooky bouwt nieuw social commerce-team onder leiding van Scott Yi Zhang

Bureau wil zich meer gaan richten op livestream-shopping, TikTok Shop en andere kanalen.
gospooky
Scott Yi Zhang (l) en Tim van der Wiel
© Aangeleverd
gospooky
Scott Yi Zhang (l) en Tim van der Wiel
© Aangeleverd

Het van oorsprong Nederlandse socialbureau GoSpooky gaat meer inzetten op social commerce, waaronder livestream-shopping en TikTok Shop. Het bureau ziet er grote kansen voor merken en bouwt daarom aan een nieuw team van strategen, affiliate managers en experts in livestream shopping. Dat team van nu nog twee personen gaat werken binnen bestaande klantteams en komt onder leiding te staan van de nieuw aangetrokken Scott Yi Zhang. Hij start bij GoSpooky als social commerce lead.

Zhang werkte eerder voor merken als Philips, Heineken en Danone. Voor dat laatste bedrijf was hij als head of e-commerce verantwoordelijk voor de social commerce-strategie van Evian China. Zhang heeft veel internationale kennis van de social commerce-markt en start bij GoSpooky op het Amsterdamse kantoor.

Tim van der Wiel, mede-oprichter van GoSpooky, licht toe: 'Social commerce ontwikkelt zich razendsnel tot een onmisbaar onderdeel van hoe mensen online shoppen. Met Scott’s internationale ervaring in e-commerce en platformstrategieën bouwen we samen aan een toekomst waarin merken écht social-first kunnen verkopen'.

Social commerce nog in de kinderschoenen

GoSpooky ziet - net als veel concurrerende bureaus - veel potentie voor merken in het verkopen via socialmediaplatformen als TikTok. Die manier van inkomsten genereren is al groot in China en wint ook in de Verenigde Staten aan populariteit. In Europa is social commerce pas net begonnen. Zo werkt TikTok Shop nog niet in Nederland, maar kun je hier als merk wel al livestreams houden om bijvoorbeeld producten aan te prijzen. GoSpooky verwijst naar een case waarin het livestreams organiseerde voor nieuwe Samsung-smartphones, wat de verkoop volgens het bureau duidelijk liet stijgen. Adformatie schreef onlangs een uitgebreid artikel over deze case.

Als TikTok Shop hier beschikbaar komt, kun je als merk je producten ook direct via de socialmedia-app verkopen. De gebruiker hoeft de app daar dan niet voor te verlaten. In verschillende buurlanden is TikTok Shop al actief. Wanneer TikTok Shop in Nederland start, is nog niet bekend. Veel bureaus rekenen op eind 2025 of begin 2026, maar dat is puur een verwachting.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in