
Het van oorsprong Nederlandse socialbureau GoSpooky gaat meer inzetten op social commerce, waaronder livestream-shopping en TikTok Shop. Het bureau ziet er grote kansen voor merken en bouwt daarom aan een nieuw team van strategen, affiliate managers en experts in livestream shopping. Dat team van nu nog twee personen gaat werken binnen bestaande klantteams en komt onder leiding te staan van de nieuw aangetrokken Scott Yi Zhang. Hij start bij GoSpooky als social commerce lead.
Zhang werkte eerder voor merken als Philips, Heineken en Danone. Voor dat laatste bedrijf was hij als head of e-commerce verantwoordelijk voor de social commerce-strategie van Evian China. Zhang heeft veel internationale kennis van de social commerce-markt en start bij GoSpooky op het Amsterdamse kantoor.
Vacatures
Senior PR & Account lead
HAGENSSenior Contentspecialist
dpg mediaAccountmanager (digital) Intermediairs bij Ster
SterTim van der Wiel, mede-oprichter van GoSpooky, licht toe: 'Social commerce ontwikkelt zich razendsnel tot een onmisbaar onderdeel van hoe mensen online shoppen. Met Scott’s internationale ervaring in e-commerce en platformstrategieën bouwen we samen aan een toekomst waarin merken écht social-first kunnen verkopen'.
Social commerce nog in de kinderschoenen
GoSpooky ziet - net als veel concurrerende bureaus - veel potentie voor merken in het verkopen via socialmediaplatformen als TikTok. Die manier van inkomsten genereren is al groot in China en wint ook in de Verenigde Staten aan populariteit. In Europa is social commerce pas net begonnen. Zo werkt TikTok Shop nog niet in Nederland, maar kun je hier als merk wel al livestreams houden om bijvoorbeeld producten aan te prijzen. GoSpooky verwijst naar een case waarin het livestreams organiseerde voor nieuwe Samsung-smartphones, wat de verkoop volgens het bureau duidelijk liet stijgen. Adformatie schreef onlangs een uitgebreid artikel over deze case.
Als TikTok Shop hier beschikbaar komt, kun je als merk je producten ook direct via de socialmedia-app verkopen. De gebruiker hoeft de app daar dan niet voor te verlaten. In verschillende buurlanden is TikTok Shop al actief. Wanneer TikTok Shop in Nederland start, is nog niet bekend. Veel bureaus rekenen op eind 2025 of begin 2026, maar dat is puur een verwachting.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee