
The Account Academy, in 2022 opgericht door Daantje Dammers, introduceert een nieuwe community die project- en accountmanagers structureel ondersteunt in hun ontwikkeling. De nieuwe omgeving –met maandelijkse kennissessies, een actieve chatbox en live bijeenkomsten – is bedoeld als 'dagelijkse sparringplek' voor vakgenoten.
Trainer en initiatiefnemer Daantje Dammers zag hoe deze groep binnen creatieve bureaus vaak on the job leert en structurele groei mist. 'Terwijl juist hun strategische rol steeds belangrijker wordt. Deze community biedt herkenning, inhoudelijke verdieping én praktische tools – het hele jaar door.'
Na trainingen bij The Account Academy gaf ruim 85% van de deelnemers aan behoefte te hebben aan vervolg, verdieping en verbinding. Dammers: 'Ze willen blijven leren, niet pas als het fout gaat, maar juist als het goed gaat.'
De community is nu live en richt zich op junior tot senior account- en projectprofessionals. Werkgevers kunnen met bedrijfsabonnementen instappen.
Weinig aandacht
Dammers: 'Het is een platform voor een groep bureau-professionals die veel verantwoordelijkheid draagt, maar waarbij niet veel aandacht is voor hun ontwikkeling. Waar er voor veel creatieven en strategen veel branche-initiatieven zijn, was dat er voor accountmanagers nog niet. Daar wil ik met deze community verandering in brengen, met als uiteindelijke doel om hen 'in het vak' te houden.'
Daantje Dammers lanceerde The Account Academy in 2022. In de jaren daarvoor deed ze ruime ervaring in de bureauwereld op, onder meer als managing director van Natwerk en account manager bij Alfred. Ook was ze bestuurslid van Raw, de club voor jonge creatieven.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee