
Bij de laatste uitreiking van de Esprix Awards voor long term-campagnes sleepte Albert Heijn de prijs in de wacht met de inmiddels meer dan twintig jaar lopende Hamsterreclames. En omdat meer hamsters beter is dan minder hamsters, is het tijd voor gezinsuitbreiding!
Acht nieuwe hamsters
Vacatures
Projectmanager Marketing (32-36 uur)
Save the ChildrenEnterprise Advertising Sales Manager
TaboolaStagiair communicatie en marketing
SterHet bekende hamsterkoppel krijgt er acht nieuwe familieleden bij: drie kleuters, drie peuters en twee piepkleine babyhamstertjes. ‘Het stel is dolgelukkig – en een tikje overrompeld – door de komst van hun grote, kleine hamsterfamilie,’ aldus Albert Heijn. Luiers, melkflesjes en mini-winkelwagentjes vliegen het jonge gezin om de oren. Voor het eerst doen ze nu ook samen boodschappen.
Startsein voor extra grote Hamsterweken
De gezinsuitbreiding vormt de aftrap van een nieuwe Hamstercampagne (bureau: TBWA\Neboko) met een tv-commercial, online video en opvallend veel voordeel. Klanten profiteren van maar liefst 2.000 producten met de actie ‘2e gratis’ – het dubbele van normaal. Ook de Bonusfolder is tijdelijk omgedoopt tot ‘Hamsterkrant’, uitgevoerd in een extra groot formaat en boordevol koopjes.
Vanaf 2 juni zijn er bovendien speciale ‘hamster-tompoucen’ verkrijgbaar in de winkel, als feestelijke traktatie bij het hamstergezinsnieuws.
‘Een frisse impuls voor een vertrouwd gezicht’
‘Onze hamsters zijn al ruim twintig jaar niet weg te denken uit onze campagnes én geliefd bij klanten en collega’s,’ zegt Johan van der Zanden, directeur marketing & communicatie bij Albert Heijn. ‘Met het nieuwe hamstergezin geven we de vertrouwde campagne een frisse impuls. Ook deze zomer en later dit jaar zullen ze weer te zien zijn in een leuke serie van commercials.’
Publiekslieveling sinds 2002
De hamsters zijn al sinds 2002 vaste prik in de communicatiestrategie van Albert Heijn. In de loop der jaren hebben ze zich ontpopt tot ware publiekslievelingen, met rollen als winkelmedewerker, verslaggever, WK-supporter en zelfs zanger.
‘Ze zijn van alle markten thuis,’ aldus Albert Heijn. En dat blijkt: ook na twintig jaar weten de hamsters zichzelf opnieuw uit te vinden. Middels voortplanting.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu