Overslaan en naar de inhoud gaan

Hoera: gezinsuitbreiding voor het koopjesgerichte knaaggezin van Albert Heijn

Onlangs sleepte Albert Heijn nog een Esprix in de wacht in de categorie 'long term' met de nu al ruim twintig jaar lopende hamsterreclames.
Hamsteren!
Nieuwe tv-commercial, hamster-tompoucen en meer dan 2.000 producten 2e gratis
Hamsteren!
Nieuwe tv-commercial, hamster-tompoucen en meer dan 2.000 producten 2e gratis

Acht nieuwe hamsters

Het bekende hamsterkoppel krijgt er acht nieuwe familieleden bij: drie kleuters, drie peuters en twee piepkleine babyhamstertjes. ‘Het stel is dolgelukkig – en een tikje overrompeld – door de komst van hun grote, kleine hamsterfamilie,’ aldus Albert Heijn. Luiers, melkflesjes en mini-winkelwagentjes vliegen het jonge gezin om de oren. Voor het eerst doen ze nu ook samen boodschappen.

Startsein voor extra grote Hamsterweken

De gezinsuitbreiding vormt de aftrap van een nieuwe Hamstercampagne (bureau: TBWA\Neboko) met een tv-commercial, online video en opvallend veel voordeel. Klanten profiteren van maar liefst 2.000 producten met de actie ‘2e gratis’ – het dubbele van normaal. Ook de Bonusfolder is tijdelijk omgedoopt tot ‘Hamsterkrant’, uitgevoerd in een extra groot formaat en boordevol koopjes.

Vanaf 2 juni zijn er bovendien speciale ‘hamster-tompoucen’ verkrijgbaar in de winkel, als feestelijke traktatie bij het hamstergezinsnieuws.

‘Een frisse impuls voor een vertrouwd gezicht’

‘Onze hamsters zijn al ruim twintig jaar niet weg te denken uit onze campagnes én geliefd bij klanten en collega’s,’ zegt Johan van der Zanden, directeur marketing & communicatie bij Albert Heijn. ‘Met het nieuwe hamstergezin geven we de vertrouwde campagne een frisse impuls. Ook deze zomer en later dit jaar zullen ze weer te zien zijn in een leuke serie van commercials.’

Publiekslieveling sinds 2002

De hamsters zijn al sinds 2002 vaste prik in de communicatiestrategie van Albert Heijn. In de loop der jaren hebben ze zich ontpopt tot ware publiekslievelingen, met rollen als winkelmedewerker, verslaggever, WK-supporter en zelfs zanger. 

‘Ze zijn van alle markten thuis,’ aldus Albert Heijn. En dat blijkt: ook na twintig jaar weten de hamsters zichzelf opnieuw uit te vinden. Middels voortplanting.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in