Overslaan en naar de inhoud gaan

Samsung kiest AndAgencyAmsterdam na uitgebreide influencer-pitch

Het techmerk neemt hiermee afscheid van Oona/Baas. Aan de pitch deden vijf bureaus mee.
andagency
Sophie van der Schaft (r) en Britt Hogenhuis, oprichters van AndAgencyAmsterdam.
© AndAgencyAmsterdam

AndAgencyAmsterdam wordt verantwoordelijk voor de ontwikkeling en uitvoering van de influencer-activiteiten van Samsung in de Benelux. Dat is de uitkomst van een uitgebreide bureaupitch die de afgelopen maanden liep. De meerjarige samenwerking gaat per januari 2026 van start.

Met de keuze voor AndAgencyAmsterdam neemt Samsung na zeven jaar afscheid van zijn oude influencer-bureau Oona/Baas. De samenwerking met Cheil Benelux (lead agency) en GoSpooky (social) blijft overeind.

Vijf bureaus in pitch

Aan de pitch deden vijf bureaus mee: Ace Social, GoSpooky, For You Agency, Oona/Baas en AndAgencyAmsterdam. Er was geen externe pitchbegeleider bij betrokken. Opmerkelijk is dat zowel GoSpooky als Samsungs oude bureau Oona/Baas in de pitch zaten. 

AndAgency over de pitch: 'Wij zijn ervan op de hoogte dat er meerdere bureaus in de pitch zaten. Zelf hebben we het pitchproces als professioneel en goed georganiseerd ervaren.' 

Samsung zelf doet over het pitchproces -en het betrekkelijk hoge aantal bureaus dat meedeed- desgevraagd geen uitspraak.

Effectief middel

Over de nieuwe samenwerking zegt AndAgency: 'Samsung heeft als missie om met name de jongere generaties sterker aan het merk en de producten te binden en influencer-marketing is hiervoor een effectief middel gebleken. Samsung deed al veel aan influencer-marketing, maar wil dat nu met AndAgency naar een nieuw niveau tillen.'

AndAgencyAmsterdam is een influencer-, PR- en contentbureau dat merken helpt zichtbaar en relevant te blijven binnen de 'creator-economie'. Onder leiding van oprichters Britt Hogenhuis en Sophie van der Schaft ontwikkelt AndAgencyAmsterdam campagnes voor onder meer Lego, Lidl, L'Oréal en nu dus ook Samsung.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in