AndAgencyAmsterdam wordt verantwoordelijk voor de ontwikkeling en uitvoering van de influencer-activiteiten van Samsung in de Benelux. Dat is de uitkomst van een uitgebreide bureaupitch die de afgelopen maanden liep. De meerjarige samenwerking gaat per januari 2026 van start.
Met de keuze voor AndAgencyAmsterdam neemt Samsung na zeven jaar afscheid van zijn oude influencer-bureau Oona/Baas. De samenwerking met Cheil Benelux (lead agency) en GoSpooky (social) blijft overeind.
Vijf bureaus in pitch
Aan de pitch deden vijf bureaus mee: Ace Social, GoSpooky, For You Agency, Oona/Baas en AndAgencyAmsterdam. Er was geen externe pitchbegeleider bij betrokken. Opmerkelijk is dat zowel GoSpooky als Samsungs oude bureau Oona/Baas in de pitch zaten.
AndAgency over de pitch: 'Wij zijn ervan op de hoogte dat er meerdere bureaus in de pitch zaten. Zelf hebben we het pitchproces als professioneel en goed georganiseerd ervaren.'
Samsung zelf doet over het pitchproces -en het betrekkelijk hoge aantal bureaus dat meedeed- desgevraagd geen uitspraak.
Effectief middel
Over de nieuwe samenwerking zegt AndAgency: 'Samsung heeft als missie om met name de jongere generaties sterker aan het merk en de producten te binden en influencer-marketing is hiervoor een effectief middel gebleken. Samsung deed al veel aan influencer-marketing, maar wil dat nu met AndAgency naar een nieuw niveau tillen.'
AndAgencyAmsterdam is een influencer-, PR- en contentbureau dat merken helpt zichtbaar en relevant te blijven binnen de 'creator-economie'. Onder leiding van oprichters Britt Hogenhuis en Sophie van der Schaft ontwikkelt AndAgencyAmsterdam campagnes voor onder meer Lego, Lidl, L'Oréal en nu dus ook Samsung.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu