Eduard van Bennekom en Linda de Graaff, oprichters van reclamebureau The Family, lanceren samen met beeldbewerker Edwin Veer een nieuwe AI-contentstudio genaamd AI for Detail.
'Iedereen kan tegenwoordig content in AI maken, maar niet iedereen beschikt over een oog voor detail', legt Van Bennekom uit. 'Wat de studio onderscheidt van de rest, is de combinatie van AI met beeldretouche waarbij nuance, emotie en merkgevoel centraal staat. 'Allemaal elementen die AI-content pas echt bijzonder en daarnaast menselijk maken.'
Van Bennekom en De Graaff nemen hun eigen reclame-ervaring mee vanuit The Family. Digital artist Edwin Veer heeft zo'n twintig jaar ervaring in beeldbewerking en fotografie. Hij heeft samengewerkt met bekende fotografen als Erwin Olaf en Jimmy Nelson. Bij AI for Detail werken in totaal zes mensen.
Imperfecties
Edwin Veer: 'We willen laten zien dat technologie pas echt waarde krijgt als je er een menselijk verhaal van maakt. We brengen die imperfecties die ons menselijk maken terug zodat de content oprecht aanvoelt en past bij de merken waarvoor we werken.'
Het gaat daarbij om merken die ook tot het portfolio van The Family behoren, zoals Regiobank, TUI, Maandag en Zaanse Mayonaise.
Dankzij AI kan het team logischerwijs snel schakelen, maar het echte verschil zit 'm in de combinatie van technologie en vakmanschap, zegt De Graaff. 'Elk beeld dat AI genereert wordt met zorg bekeken, bijgeschaafd en verfijnd. Het resultaat? Content die slimmer, sneller en kostenefficiënter wordt geproduceerd, maar die voelt alsof het met liefde en met de hand is gemaakt.'
The Family
Van Bennekom (executive creative director) en De Graaff (managing director) blijven 'nog volop werkzaam' bij The Family, zo lezen we in het persbericht. Ook Veer blijft als beeldbewerker actief voor andere opdrachtgevers.
Van Bennekom benadrukt desgevraagd dat het echt om twee aparte bureaus gaat. 'Wel is het een mooie extra propositie die we onze klanten, waarvoor we eerder al AI-klussen deden, kunnen bieden. Maar AI For Detail heeft ook eigen klanten die volledig losstaan van The Family.'
Bij The Family, opgericht in 2019, werken zo'n tien mensen. Vorig jaar zomer werd bekend dat medeoprichter Joris Kuijpers bij The Family vertrok om het nieuwe bureau Longstoryshort te starten.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu