Overslaan en naar de inhoud gaan

De blije-borsten-bh van Hema kan door de beugel (en meer campagnes)

Van gluren bij de buren tot BN'ers op de bank: ING, Buut, Hema, Prominent, VGP Group en de Partij voor de Dieren presenteren nieuw werk.
hema
'Een bh die écht goed zit, blijft lastig', vindt Hema. Maar daar heeft het warenhuis nu een oplossing voor.

ING gluurt bij de buren

ING presenteert de campagne 'Upgrade je huis', die draait om het verduurzamen van je huis. Als onderdeel van de campagne neemt de bekende interieurstylist Daan Alferink in de contentserie 'Gluren bij de buren' een kijkje bij verschillende 'huis-upgrades' en laat hij op humoristische wijze zien welke stappen mensen kunnen nemen om hun huis te verduurzamen.

Uit eigen onderzoek van ING blijkt dat veel mensen graag willen verduurzamen, vooral vanwege financiële motieven. ING: 'Bij ons komen ze bij een verbeterd energielabel in aanmerking voor een lagere nieuwe vaste hypotheekrente.'

Met de campagne (bureau: TBWA\Neboko) wil de bank zodoende laten zien dat verduurzamen een slimme investering kan zijn. De campagne maakt deel uit van ING's platform 'Oplossingen die je slimmer maken met je geld', waarin de bank wil laten zien hoe verschillende diensten de klant helpen om in het dagelijks leven financieel sterker en zelfverzekerder te worden.

De campagne (productie: Better Call Sol) is op televisie en via online video te zien.

ING: 'Nu is het zaak om meer mensen over de streep te trekken om aan de slag te gaan. Daan Alferink is voor ons de perfecte persoonlijkheid; hij heeft een luchtig gevoel voor humor, maar ook kennis van zaken.'

Credits:
Bureau: TBWA\Neboko
Productie: Better Call Sol, Make, The Compound, De Grot
Muziek: MassiveMusic
Sound Studio: Make
Media: Initiative, Dept

De blije-borsten-bh van Hema

De nieuwe, vrolijke campagne van Hema draait om 'de blije-borsten-bh'. 'Die borsten van ons hebben het ook niet makkelijk', zegt voice-over Anneke Blok in de spot. 'Ze zijn soms hinderlijk aanwezig, we zijn zelf onredelijk kritisch en een bh vinden die écht lekker zit, blijft lastig.'

Maar daar heeft Hema een oplossing voor: een beha zonder beugel, maar die 'de dames' perfect ondersteunt. En prijstechnisch kan-ie prima door de beugel, aldus Hema, dus zelfs bij Frans van Finance kan er een lachje vanaf.

De campagne, ontwikkeld door Hotel L'Amour, wordt uitgerold via televisie en online video. Better Call Sol produceerde de spot.

Prominent strikt Richard Krajicek en Daphne Deckers

Meubelbedrijf Prominent heeft in Richard Krajicek en Daphne Deckers de ambassadeurs voor zijn nieuwe campagne gevonden. Om de nieuwe 'Organic-collectie' en de 'woonmaand' onder de aandacht te brengen zien we het BN'er-stel voorbijkomen in de spot.

Prominent: 'In een maatschappij waar we altijd aan staan, is rust verworden tot een luxe. Terwijl bewegen, gezond eten en minimaal acht uur slaap belangrijke fundamenten zijn voor een gezonde levensstijl, blijft rusten onderbelicht. Prominent wil verandering brengen door te laten zien en voelen dat rust en goed zitten, essentieel zijn.'

Volgens Prominent weten Richard Krajicek en Daphne Deckers als topsporter en actrice als geen ander hoe belangrijk rust en goed zitten is. 'Ik denk dat zitcomfort nogal eens wordt onderschat', zegt Krajicek. 'Voor mijn fiets laat ik bijvoorbeeld een uitgebreide test doen voor het meest ideale zadel. Waarom dan niet bij mijn stoel en bank voor de televisie?'

De campagne is bedacht en ontwikkeld door productiehuis Monaerk. Fitzroy, het bureau dat de laatste campagnes maakte, is niet bij de nieuwe campagne betrokken. Tot vorig jaar werkte Prominent nog samen met N=5.

Waarom wordt er zoveel van bureaus gewisseld? Luca Bade van Prominent: 'Voor elke campagne bekijken we wat nodig is. In de basis werken we niet structureel samen met een extern reclamebureau, omdat we beschikken over een eigen studio en sterk marketingteam. Maar indien nodig schakelen we externe expertise in, zoals nu met Monaerk.'

De campagne wordt uitgerold via televisie, radio, social media, print, branded content en de winkelvloer.

Credits:
Prominent: Inge van Hout, Lisanne Beemer, Erik Warnaar, Luca Bade
Creative Director mønaerk: Joost Beitler
Managing Director mønaerk: Twannie de Ridder- Huipen
Creative Strategist mønaerk: Wayne de Boer
Producer mønaerk: Sanne Schelvis
Regisseur: Heleen de Clerq
D.O.P.: Katja van den Broeke
Edit: Nick Read
Grading: Gary Grade
Sound Design: Studio Henri

Buut maakt er een potje van

Buut, de nieuwe bank van Tikkie, heeft de introductiecampagne 'Maak er een potje van' gelanceerd. De campagne is ontwikkeld door Joe Public, dat recent de bureaupitch van Buut heeft gewonnen.

Buut heeft alles wat je van een bank verwacht: betaalrekeningen, spaarrekeningen, betaalpassen en rente. Maar daar stopt het niet. Buut doet het een Tikkie anders, en heeft als doel jongeren beter met geld te leren omgaan.'

De belangrijkste feature van de app is daarom het gebruik van potjes, gaat Buut verder. 'Want door te budgetteren in verschillende potjes weet je beter hoeveel geld er binnenkomt. En hoeveel je uitgeeft.'

Vandaar het thema 'Maak er een potje van'. In de campagne zien we hoe verschillende tieners 'op komische wijze' hun kapsel compleet verpesten, hun schoen verliezen of hun telefoonscherm in duizend stukjes laten barsten. Gelukkig hebben ze dankzij Buut wat geld achter de hand, en kunnen hun ouders zelfs nog een beetje bijspringen als het echt moet.

De campagne wordt uitgerold via televisie, radio, online video en social media.

Credits:
Buut: Sanne van Kuijk, Thomas van Sante, Joep Hulshof
Bureau: Joe Public Amsterdam
Creatie: Antoine Houtsma, Mats Wilke, Rien Palland, Otis Fulst, Ferry van den Brink, Sam van Beek
Strategie: Thecla Schaeffer, Youri Harmsen
Account: Jolies van Rijn, Monika Guys Driessen, Minke Broer
Productie: Joe Public Shoot
Producers: Merel Groenenboom, Fiona Jacob
Design: Kevin Rooi
Regie: Bram Koopman

Partij voor de Dieren wil 'zacht imago' doorbreken

Met de nieuwe campagne ‘Natuurlijk’ positioneert de Partij voor de Dieren zich naar eigen zeggen als koersvast en vooruitstrevend. De kernboodschap: ideeën die ooit radicaal leken –zoals vrouwenstemrecht of een verbod op walvisjacht– zijn nu vanzelfsprekend. De partij laat zien dat haar idealen dezelfde weg volgen: van ideologisch naar logisch.

De campagne is ontwikkeld door het campagnebureau Act Accordingly, dat zichzelf positioneert als 'punk, radicaal groen en anti-establishment'. Het nog jonge bureau is opgericht door Djoa Lekatompessy en Jesse Moes.

De campagne doorbreekt het zachte imago van de partij met een rauwe, directe stijl. Er wordt gebruikgemaakt van punkmuziek (Ploegendienst), found-footage van protesten en een bondige, staccato beeldtaal. Partijleider Esther Ouwehand staat centraal: zichtbaar in de Tweede Kamer, op een dierenopvang en zelfs op Lowlands.

De campagne wordt uitgerold via televisie, outdoor en online video.

Credits:
Client: Partij voor de Dieren
Studio: Act Accordingly
Concept & Creative Direction: Djoa Lekatompessy, Jesse Moes, Tom Rentmeester
Producer: David Hoek
Script: Jesse Moes
Edit: Thijs Mosterman, Tom Rentmeester
Muziek: Ploegendienst
Sound Design: Soundcircus
Client: Partij voor de Dieren
Fractievoorzitter: Esther Ouwehand
Campagneleider: Ines Kostic
Politiek strateeg: Tim Crutzen

Alledaagse Europeanen in merkfilm VGP Group

De VGP Group –een van Europa’s grootste ontwikkelaars van logistiek en semi-industrieel vastgoed– presenteert een internationale merkfilm ontwikkeld door SuperRebel Agency. De productie, opgenomen in meerdere landen en ondersteund door VFX-specialisten uit Nederland, het VK en Zweden, vormt het hart van een campagne die in achttien landen live gaat.

De film kiest nadrukkelijk voor cinematic storytelling: geen 'corporate praat', maar alledaagse Europeanen die de monumentale ruimtes en oplossingen van VGP ervaren. Met klanten als Zalando en DPD benadrukt de campagne dat VGP geen muren bouwt, maar partnerships.

De campagne is breed zichtbaar: van full-page ads in de Financial Times tot billboards op Europese luchthavens, online formats, social shorts en aanwezigheid op Expo Real 2025 in München.

Credits:
Client: VGP Group
Jan van Geet, CEO
Agency: SuperRebel.Agency
Lodewijk Varossieau, Chief Creative Officer
Gabriela Nouws | Creative Director
Production Companies: Peek Creative Studios (Pakt) / Heist Films London / Rabbits

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in