Verfmerk Histor lanceert een social first-campagne met een video, drie influencers en een AI-tool om mensen hun persoonlijke kleur te laten vinden. Mensen kiezen nog te vaak voor veilige kleuren zoals 'sad beige' of kleuren op basis van voorbeeldfoto's, stelt Histor. Zonde, want er zijn veel meer kleuren.
Drie influencers - Roos Reedijk, Joey Jaq en Marije Knevel - hebben volgens Histor een eigen kleur ontwikkeld en delen daar een verhaal bij. Ze figureren in campagnevideo's, gefilmd in kleurrijke studio's en met stijlobjecten die hun verhalen ondersteunen. Het doel van Histor? Campagnefilms die meer aanvoelen als moodboards dan als advertenties.
Reedijk, Jaq en Knevel staan ook op speciale verfblikken, die de term 'My Color' gebruiken. Histor brengt deze naam ook terug in zijn AI-tool, waarmee je je eigen kleur kunt ontdekken. Merlin is de ontwikkelaar van deze AI-tool, vult dat bureau aan.
Online campagne
De campagne bestaat uit een variatie aan productiebeelden, waaronder behind the scenes-content. Er is ook gefilmd bij de influencers thuis. Histor kiest voor een online campagne op TikTok, YouTube, Pinterest, Facebook en Instagram.
Ana Rangel, senior creative bij Dept, zegt: 'Met Histor My color draait het om de tint die iemands verhaal weerspiegelt. We hebben nauw met de influencers samengewerkt om iets te maken dat speels en persoonlijk aanvoelt, en de doelgroep aanspreekt, van concept tot productie'.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu