Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe Histor-campagne laat mensen hun eigen kleur vinden

Het verfmerk kiest voor een social first-campagne met een video, AI-tool en influencers. Dept werkte mee.
Histor
© Aangeleverd

Verfmerk Histor lanceert een social first-campagne met een video, drie influencers en een AI-tool om mensen hun persoonlijke kleur te laten vinden. Mensen kiezen nog te vaak voor veilige kleuren zoals 'sad beige' of kleuren op basis van voorbeeldfoto's, stelt Histor. Zonde, want er zijn veel meer kleuren.

Drie influencers - Roos Reedijk, Joey Jaq en Marije Knevel - hebben volgens Histor een eigen kleur ontwikkeld en delen daar een verhaal bij. Ze figureren in campagnevideo's, gefilmd in kleurrijke studio's en met stijlobjecten die hun verhalen ondersteunen. Het doel van Histor? Campagnefilms die meer aanvoelen als moodboards dan als advertenties. 

Reedijk, Jaq en Knevel staan ook op speciale verfblikken, die de term 'My Color' gebruiken. Histor brengt deze naam ook terug in zijn AI-tool, waarmee je je eigen kleur kunt ontdekken. Merlin is de ontwikkelaar van deze AI-tool, vult dat bureau aan.

Online campagne

De campagne bestaat uit een variatie aan productiebeelden, waaronder behind the scenes-content. Er is ook gefilmd bij de influencers thuis. Histor kiest voor een online campagne op TikTok, YouTube, Pinterest, Facebook en Instagram. 

Ana Rangel, senior creative bij Dept, zegt: 'Met Histor My color draait het om de tint die iemands verhaal weerspiegelt. We hebben nauw met de influencers samengewerkt om iets te maken dat speels en persoonlijk aanvoelt, en de doelgroep aanspreekt, van concept tot productie'.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in