Het 'ultieme slaapcomfort' van Auping
Auping borduurt voort op z'n 'Designed for life'-positionering met een nieuwe campagne. Centraal staat de belofte van 'ultiem slaapcomfort', waar vakmanschap, innovatie en design samenkomen, aldus het slaapmerk.
De campagne is ontwikkeld door N=5, sinds vorig jaar het vaste reclamebureau van Auping.
Thijs Bontje, creatief directeur N=5: 'De campagne laat zien waar Auping voor staat: de ervaring van goed slapen en fris wakker worden. Geen lifestyle-belofte, maar wat je echt voelt als design, technologie en duurzaamheid samenkomen in één bed. De slaap van je dromen. Iets waar je op weg naar je bed al naar verlangt.'
Volgens Auping speelt de campagne in op een 'belangrijke verschuiving' in het hedendaagse consumentengedrag. 'Nederlanders ervaren steeds vaker slaapproblemen door stress, geluid en digitale overstimulatie. Tegelijkertijd groeit de wens om slaap actief te verbeteren. Onderzoek van McKinsey laat zien dat 45% van de consumenten bereid is extra te betalen voor producten die bijdragen aan betere slaapkwaliteit.'
Via online kanalen en social media deelt Auping kennis en inzichten over slaap. Experts laten consumenten kennismaken met de nieuwste innovaties en geven tips voor een gezondere nachtrust. De campagne wordt verder uitgerold op televisie en via online video.
Credits:
Klant: Auping
Verantwoordelijk bij klant: Dijana Husedinovic, Veronique de Bos, Annelies Oosterkamp
Bureau: N=5
Creatie: Thijs Bontje, Carsten van Berkel
Strategie: Bastiaan Weers
Account: Tamara Saelman, Anouk Huizer
Agency producer: Anna Bosscher
Productiemaatschappij: Tebbernekkel
Regie: Maria Bodil
Productie: Emily Barendse
DOP: Noël Schoolderman
Muziek: Diederik Idenburg
Grading: Barry Clarke
Edit: Samantha Groesbeek
Fotografie: Maria Bodil
Museumweek neemt 'samen' iets te letterlijk
Waar je pakweg vijf jaar geleden tot vervelens toe overspoeld werd met 'samen' als nietszeggend reclamezinnetje, pakt de Museumweek het in zijn nieuwste campagne net iets anders aan.
'Dit jaar introduceren we een nieuwe oproep tot actie: 'Ga! Maar ga samen.' De grote uitdaging is echter dat 'samen' een wel erg uitgemolken term is geworden. Dus hoe communiceer je dit op een manier die zowel opvallend als origineel is?', zo lezen we in de persverklaring.
Om die uitdaging kracht bij te zetten, heeft KesselsKramer het thema tot leven gebracht met een licht surrealistische aanpak: 'samen' letterlijk nemen, door twee mensen musea te laten bezoeken terwijl ze op elkaars schouders zitten.
Rens de Jonge, creative director KesselsKramer: 'We willen de aandacht vestigen op het rijke aanbod aan Nederlandse musea en collecties - en het idee van samen zowel origineel als onweerstaanbaar maken. We wilden zodoende het museumbezoek op een manier uitbeelden die je nog nooit eerder hebt gezien. Productietechnisch was het een behoorlijke uitdaging, aangezien het aanzienlijke kracht en uithoudingsvermogen vereist om iemand op je schouders te dragen.'
Martin de Rooij, hoofd marketing & communicatie Museumkaart: 'Uit onderzoek komt naar voren dat ruim 80% van de bezoekers samen naar het museum wil gaan. Door de Museumweek als de ultieme gedeelde ervaring neer te zetten, spelen we in op die behoefte en hopen we een kleine bijdrage te leveren aan de sociale verbinding in de samenleving.'
De campagne bouwt voort op de langlopende Ga-campagne van de Museumkaart, en wordt uitgerold via outdoor en online video. De Museumweek vindt dit jaar plaats van 11 tot 19 oktober.
Credits:
Opdrachtgever: Museumweek
Bureau: KesselsKramer
Regisseur: Suzanne Koopstra
Fotograaf: Erik Smits
BridgeFund heeft altijd geld achter de hand
Met het thema: 'Altijd geld achter de hand. Voor je weet maar nooit' vraagt financieel platform BridgeFund -met een flinke knipoog- aandacht voor de mogelijkheid om een 'Flexibel Zakelijk Krediet' aan te vragen.
'Handig voor als je direct geld nodig hebt, omdat zowel kansen als pechgevallen altijd onverwacht komen. Met het Flexibel Zakelijk Krediet is het probleem zo opgelost.'
De campagne, ontwikkeld door Ceci n’est pas un bureau, wordt voornamelijk via print uitgerold. 'Een leuke advertentie. Gewoon in de krant. Ja hoor. Het kan nog', aldus Sikko Gerkema van Ceci n'est pas un bureau. Bekijk de volledige uiting op Gerkema's LinkedIn-pagina.
Credits:
Opdrachtgever: Chris Onsman, Lilian Tromp (BridgeFund)
Bureau: Ceci n’est pas un bureau
Strategy director: Gertjan Hafkamp
Art director: Jeroen van Zwam
Copywriter: Sikko Gerkema
Media: Brandwebbing
KNVB en Zilveren Kruis trappen het gesprek af
Op World Mental Health Day lanceerden Zilveren Kruis en de KNVB de campagne 'Trap het gesprek af', om mentale gezondheid onder jongeren bespreekbaar te maken op en rond het voetbalveld. De campagne benadrukt dat mentale druk vaak onzichtbaar is, maar voelbaar aanwezig - en dat een klein gebaar of gesprek al verschil kan maken.
De commercial, ontwikkeld door Natwerk en geproduceerd door Czar, laat op ingetogen wijze zien hoe dichtbij echte steun kan zijn. Daarnaast werd een speciaal ontworpen voetbal geïntroduceerd, bedrukt met vragen die trainers, ouders en teamgenoten helpen om het gesprek aan te gaan. Deze bal, ontwikkeld in samenwerking met Mind Us, is beschikbaar voor clubs door het hele land.
‘Trap het gesprek af’ vormt het startschot van een vijfjarige samenwerking tussen de KNVB en Zilveren Kruis, met als doel mentale gezondheid binnen de sportwereld structureel bespreekbaar te maken.
Credits:
Bureau: Natwerk
Klant: Zilveren Kruis
Productiehuis: Czar Amsterdam
Regisseur: Aaron van Valen
DOP: Daan Bukman
Montage:Jorien Voogt
Postproductie: Alexis da Camara
Grading: Roman Strijbos – Het Kleurlokaal
Muziek, sound design & voice-over: Amp.Amsterdam
Voetbalcommentaar: Wytse van der Goot
De Lichtgedichten van Wereldmeisjesdag
Ter gelegenheid van Wereldmeisjesdag ontwikkelde Gardeners samen met Plan International Lichtgedichten - een serie hoopvolle gedichten en statements die 'de kracht en toekomst van meisjes vieren'. Veertig Nederlandse schrijvers en dichters, waaronder Susan Smit, Marion Bloem, Elle van Rijn, Nina Pierson en Ronald Giphart, droegen bij aan deze digitale bundel 'vol positiviteit'.
De campagne vraagt aandacht voor de nog altijd kwetsbare positie van meisjes wereldwijd, maar kiest nadrukkelijk voor een toon van hoop en veerkracht. Door de inzet van O2H Creative Solutions kregen de Lichtgedichten bovendien landelijke zichtbaarheid via digitale buitenreclame in grote steden.
Met Lichtgedichten zette Plan International op 11 oktober -Wereldmeisjesdag- meisjes in het licht, als symbool van verandering en groei.
Bekijk de gedichten hier.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu