Overslaan en naar de inhoud gaan

Publicis viert honderdjarig bestaan met film ‘A Lion Never Gives Up’

De film laat de ontwikkeling van een creatieve hotspot in Montmartre tot een wereldwijde reclamegigant zien.
Publicis leeuw 100 jr
© Publicis

Publicis Groupe viert het honderdjarig bestaan met een zes minuten durende film ‘A Lion Never Gives Up’. De film laat de ontwikkeling van een creatieve hotspot in Montmartre in Parijs in 1926 tot een wereldwijde reclamegigant zien. 

En om de nieuwe eeuw in te luiden maakte Publicis Conseil, het bureau van oprichter Marcel Bleustein Blanchet de film die live action en echte acteurs combineert met de nieuwste AI-productie.

De zes minuten durende film vertelt het verhaal van 'de pioniersgeest, eindeloze innovaties en veerkracht die ons in staat hebben gesteld om oorlog, brand, economische neergang, technologische revoluties en een wereldwijde pandemie tijdens onze eerste honderd jaar te weerstaan'. Het is het verhaal van 'de leeuw die nooit opgeeft'.

'Toekomst AI ligt bij onze mensen'

Arthur Sadoun, voorzitter en ceo Publicis Groupe: '2026 wordt een heel bijzonder jaar voor ons, aangezien we onze eerste eeuw afsluiten. Een eeuw waarin we van een kleine hot shop in Montmartre de grootste holdingmaatschappij in de industrie hebben gemaakt in de afgelopen twee jaar. Een eeuw waarin de Groupe drie keer uit de as is verrezen - soms letterlijk - en zichzelf nog vele malen meer heeft heruitgevonden.' 

Sadoun verwacht dat de start van de 'tweede eeuw' van Publicis zal worden worden gekenmerkt door de opkomst van AI. 'Deze film is een menselijke, historische en technologische odyssee, die onze beste creatieve geesten combineert met onze ongeëvenaarde capaciteiten in AI-productie. Zo willen we onze overtuiging laten zien dat de toekomst van AI bij onze mensen ligt.'

oprichter Marcel Bleustein Blanchet
Publicis-oprichter Marcel Bleustein Blanchet

‘A Lion Never Gives Up’

‘A Lion Never Gives Up’ combineert live action, GenAI 2D & 3D imaging om scènes uit het verleden te reconstrueren. Een kwart van de film is live action beeldmateriaal, de rest is gecreëerd door AI, gebruikmakend van foto’s, films en documenten uit Publicis’ eigen archieven.

Credits:

Publicis Conseil Global CEO/CCO Leo - CEO/CCO Publicis Conseil - CCO Publicis Groupe Frankrijk: Marco Venturelli Agathe Bousquet – President Publicis Groupe Frankrijk en President van Publicis Conseil Alexis Ben Behe – Executive Creative Director Maud Robaglia – Creation Director Gurvan Prioul – Creative & UX Design Director Hamza Ben Maadoum – Junior Art Director

Productie: Prodigious Paris CEO Prodigious: Christopher Thiery MD Prodigious: Caroline Petruccelli Executive Producer: Yann Dubois Post Producer: Cédric Herbet VFX Creative Director: Nico Vogel DOP: Nicolas LOIR Sound Cinema Operator: Damien PERROLAZ Productiedirecteur: Marie Caron Geluid: Prodigious Sound Producer: Martin Sumeire Mix, sound design: KOUZ

De documentaire “L’avenir est l’affaire de Publicis” Regie: Stanislas Valroff Productie: Eddy Story Opgenomen in Studio XR Prodigious

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in