Overslaan en naar de inhoud gaan

Internationaal media-account Mars van WPP naar Publicis

EssenceMediacom had het grootste deel van de mediaplanning en -inkoop in handen.
Mars merken

Mars heeft besloten het wereldwijde media-account over te hevelen van WPP naar Publicis. Dat is het resultaat van een pitch tussen de vier grootste bureaunetwerken WPP, Publicis, Omnicom en IPG die vorig jaar november van start ging. Her account omvat het brede pakket media, commerce, sociale media, merk, PR en influencermarketing.

Het is een flinke tik voor WPP, dat momenteel een herstructurering doormaakt en recent de naam GroupM veranderde in WPP Media.

WPP Media-bureau EssenceMediacom had het grootste deel van de mediaplanning en -inkoop in handen. COMvergence schat het Mars-acccount voor mediaplanning en -inkoop op 1,7 miljard dollar.

Het creatieve account viel buiten de pitch. Omnicom's BBDO en DDB blijven dat doen. WPP-bureau T&P behoudt het creatieve deel voor Mars Food & Nutrition. IPG's Weber Shandwick behoudt de pr. 

Het doel van de pitch was om het aantal bureaus waarmee Mars internationaal werkt te verminderen. Mars richt zich vooral op de divisies Snacking (onder meer Mars, M&M's en Snickers) en Petcare (onder meer Pedigree, Whiskas en Cesar). 

Publicis

Publicis is in de winning mood met recent onder meer de winst van Coca-Cola in Noord-Amerika en Sky's Europese media-account. In Nederland won Publicis vorig jaar bijvoorbeeld het media-account van MediaMarkt. Meer recent kozen de PostcodeLoterij en Vriendenloterij voor Publicis Media.

Publicis zet voor Mars een geïntegreerd team neer met de naam 'One Mars' en werkt met een 'AI-gedreven groeimodel'. De samenwerking begint op 1 januari 2026. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in