Mars heeft besloten het wereldwijde media-account over te hevelen van WPP naar Publicis. Dat is het resultaat van een pitch tussen de vier grootste bureaunetwerken WPP, Publicis, Omnicom en IPG die vorig jaar november van start ging. Her account omvat het brede pakket media, commerce, sociale media, merk, PR en influencermarketing.
Het is een flinke tik voor WPP, dat momenteel een herstructurering doormaakt en recent de naam GroupM veranderde in WPP Media.
WPP Media-bureau EssenceMediacom had het grootste deel van de mediaplanning en -inkoop in handen. COMvergence schat het Mars-acccount voor mediaplanning en -inkoop op 1,7 miljard dollar.
Het creatieve account viel buiten de pitch. Omnicom's BBDO en DDB blijven dat doen. WPP-bureau T&P behoudt het creatieve deel voor Mars Food & Nutrition. IPG's Weber Shandwick behoudt de pr.
Het doel van de pitch was om het aantal bureaus waarmee Mars internationaal werkt te verminderen. Mars richt zich vooral op de divisies Snacking (onder meer Mars, M&M's en Snickers) en Petcare (onder meer Pedigree, Whiskas en Cesar).
Publicis
Publicis is in de winning mood met recent onder meer de winst van Coca-Cola in Noord-Amerika en Sky's Europese media-account. In Nederland won Publicis vorig jaar bijvoorbeeld het media-account van MediaMarkt. Meer recent kozen de PostcodeLoterij en Vriendenloterij voor Publicis Media.
Publicis zet voor Mars een geïntegreerd team neer met de naam 'One Mars' en werkt met een 'AI-gedreven groeimodel'. De samenwerking begint op 1 januari 2026.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu