Overslaan en naar de inhoud gaan

Rabobank slaat kerst over en kiest voor een eindejaarscommercial

De bank lanceert samen met Dentsu Creative voor het eerst een spot die terugkijkt op het hele jaar.
rabobank
Rabobank blikt terug op een jaar vol studenten, ondernemers en gezinnen.

Rabobank heeft voor het eerst een eigen eindejaarscommercial gelanceerd. In plaats van een klassieke kerstfilm kiest de bank voor een terugblik op het afgelopen jaar, met een commercial van een minuut die draait om alledaagse momenten waarop Rabobank op de achtergrond aanwezig is. De campagne is bedacht en ontwikkeld door Dentsu Creative in samenwerking met productiehuis 100%.

De film laat een reeks herkenbare situaties zien uit het leven van verschillende klantgroepen: studenten, jonge ondernemers, starters op de woningmarkt en gezinnen. Centraal staan ogenschijnlijk kleine handelingen als betalen, ontvangen en dagelijks bankieren. Die ‘transacties’ vormen de rode draad en maken duidelijk hoe vanzelfsprekende financiële handelingen grotere momenten mogelijk maken. Zo positioneert Rabobank zich als een stille, constante factor in het dagelijks leven.

Ook in januari

Opvallend is dat de commercial niet exclusief aan kerst wordt gekoppeld. De film is bewust gepland voor uitzending in zowel december als januari, een periode die volgens Rabobank uitnodigt tot terugkijken en vooruitblikken. De boodschap is dan ook niet feestelijk of nostalgisch, maar reflectief: Rabobank was er het afgelopen jaar en wil dat ook in het komende jaar blijven, op momenten die ertoe doen.

Volgens Pim Beekman, managing director campaigns bij Dentsu Creative Amsterdam, past die keuze bij de rol van de bank. ‘In plaats van een traditionele kerstcommercial hebben we gekozen voor een eindejaarsverhaal dat aansluit bij wat Rabobank daadwerkelijk doet. Niet één moment in het jaar, maar het hele jaar door aanwezig zijn bij dagelijkse, betekenisvolle momenten. Dat idee vormt de basis van deze film.’

Credits:
Opdrachtgever: Rabobank
Bureau: Dentsu Creative Amsterdam
Productie en regie: 100%
Mediabureaus: PHD Media, Mindshare
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in