Overslaan en naar de inhoud gaan

Schoonenberg neemt afstand van kerstbombast: ‘Begin met luisteren’

De kerstcommercial is ontwikkeld door Indie Amsterdam.
schoonenberg
Juist tijdens kerst is het belangrijk om écht gehoord te worden, vindt Schoonenberg.

Terwijl veel merken tijdens de feestdagen uitpakken met grote verhalen, emotionele climaxen en volle producties, kiest hoorzorgketen Schoonenberg dit jaar bewust voor een ander geluid. De nieuwe kerstcommercial draait niet om spektakel, maar om iets dat volgens het merk urgenter is dan ooit: luisteren.

In een tijd waarin polarisatie toeneemt en gesprekken steeds vaker worden vervangen door schermen, wil Schoonenberg laten zien dat echte verbinding begint bij aandacht voor elkaar. Dat sluit aan bij de kern van het merk: een goed gehoor stelt mensen in staat om contact te maken, verhalen te delen en zich gezien te voelen.

Écht gehoord worden

We zien geen grote kersttaferelen of opgevoerde emoties, maar een ingetogen oproep om stil te staan bij wat we vaak vanzelfsprekend vinden. Want juist in de decembermaand -het moment waarop families samenkomen- merken veel mensen hoe waardevol het is om écht gehoord te worden, aldus Schoonenberg.

Met de boodschap positioneert Schoonenberg zich naar eigen zeggen als een merk dat verder kijkt dan hooroplossingen alleen. De spot is een herinnering dat luisteren niet alleen een fysieke vaardigheid is, maar een menselijke behoefte die ons midden in een rumoerige wereld bij elkaar houdt.

De kerstcommercial is ontwikkeld door Indie Amsterdam en wordt uitgerold via televisie en online video.

Credits:
Klant: Schoonenberg
Martijn de Weerdt, Rencia Stortenbeker en Minouche Haverkort
Bureau: Indie Amsterdam
Productiemaatschappij: Indie Amsterdam
Regisseur: Heleen DeClercq
Fotograaf: Tim Stet
DP: Katja van den Broeke
Edit: Ward Geerts @ Sliced Collective
Grading: Florian Martiny @ KeepGrading
VFX/Online: The Compound
Music: Thndr
Sound Studio: Levalo
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in