Overslaan en naar de inhoud gaan

Dorien Kuiken nieuwe head of PR bij Ace

PR-bureau Fitzgerald, waar Kuiken aan het roer stond, is begin dit jaar opgegaan in Ace.
dorien
'De continue innovatie is de 'young & savvy'-mindset van Ace', aldus Dorien Kuiken.

Dorien Kuiken (42) is benoemd tot head of PR bij het Amsterdamse reclamebureau Ace. Ze was medeoprichter en directeur van PR-bureau Fitzgerald, dat begin dit jaar samen met Glasnost is opgegaan in Ace.

Met ruim vijftien jaar ervaring in PR en communicatie neemt Kuiken nu de leiding over de vernieuwde PR-tak van het bureau. Ze krijgt de leiding over zo'n 25 mensen. 

Haar opdracht: het reorganiseren van het nieuwe team en het herpositioneren van Ace PR. Daarbij verschuift de focus van traditionele metrics, zoals PR-waarde, naar 'meetbare impact'. 'We kijken liever naar de daadwerkelijke verandering: hoe versterken we de merkreputatie en hoe verschuift de publieke opinie door het werk dat we maken? Die continue innovatie is de young & savvy-mindset van Ace', aldus Kuiken.

Toenemende vraag

De integratie van Fitzgerald en Glasnost moet volgens Ace inspelen op de toenemende vraag naar geïntegreerde communicatie. Het bureau werkt onder meer voor McDonald’s, ANWB en sinds kort ook Kruidvat.

Ace is tegenwoordig georganiseerd in drie pijlers: Create, Accelerate (waar pr onder valt) en Innovate. Er werken zo'n 250 mensen. In januari vertelde oprichter Rogier IJzermans in een interview met Adformatie uitgebreid over de koerswijziging van Ace.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in