Dorien Kuiken (42) is benoemd tot head of PR bij het Amsterdamse reclamebureau Ace. Ze was medeoprichter en directeur van PR-bureau Fitzgerald, dat begin dit jaar samen met Glasnost is opgegaan in Ace.
Met ruim vijftien jaar ervaring in PR en communicatie neemt Kuiken nu de leiding over de vernieuwde PR-tak van het bureau. Ze krijgt de leiding over zo'n 25 mensen.
Haar opdracht: het reorganiseren van het nieuwe team en het herpositioneren van Ace PR. Daarbij verschuift de focus van traditionele metrics, zoals PR-waarde, naar 'meetbare impact'. 'We kijken liever naar de daadwerkelijke verandering: hoe versterken we de merkreputatie en hoe verschuift de publieke opinie door het werk dat we maken? Die continue innovatie is de young & savvy-mindset van Ace', aldus Kuiken.
Toenemende vraag
De integratie van Fitzgerald en Glasnost moet volgens Ace inspelen op de toenemende vraag naar geïntegreerde communicatie. Het bureau werkt onder meer voor McDonald’s, ANWB en sinds kort ook Kruidvat.
Ace is tegenwoordig georganiseerd in drie pijlers: Create, Accelerate (waar pr onder valt) en Innovate. Er werken zo'n 250 mensen. In januari vertelde oprichter Rogier IJzermans in een interview met Adformatie uitgebreid over de koerswijziging van Ace.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu