Overslaan en naar de inhoud gaan

Eerste reacties op AH's Daan: vak juicht, consument mist Ilse

Marketingdirecteur Johan van der Zanden: 'Op verschillende platforms wordt verschillend gereageerd.'
daan
'Werk aan het ehh.. winkeltje!'

The day after is het nog te vroeg om conclusies te trekken, maar men lijkt overwegend positief over Jeroen van Koningsbrugge als 'Daan de supermarktmanager'. Met name vakgenoten zijn enthousiast, de reacties van de consument zijn wisselend van aard.

Johan van der Zanden, marketingdirecteur van Albert Heijn, kan in ieder geval rekenen op een stortvloed aan lovende reacties op zijn LinkedIn-pagina. 'Waardige opvolger van Ilse. Heel benieuwd naar deze serie', aldus Dave Frauenfelder van KPN. En bureau-veteraan Dick van der Lecq: 'Geweldige nieuwe koers!'

'Wij willen Ilse'

Maar goed, dat is de reclamebubbel. Op de Facebook-pagina van Albert Heijn klinkt ander sentiment. Er wordt vooral met weemoed aan voorganger Ilse gerefereerd. 'Boehoe, wij willen Ilse!', zegt Henny van Wassenaar. Ook Jannemies van Westrhenen ziet de sympathieke Ilse liever blijven. 'Ik vond Ilse en haar familie altijd erg leuk. En we worden al overstelpt met Jeroen van Koningsbrugge op tv.'

Roger Kilmore op zijn beurt is blij met de nieuwe koers. 'Een supermarktmanager die ons doet denken aan Harry Piekema. Zo wordt reclame weer leuk om naar te kijken.'

Intussen meldt een zekere Frans Welter zich op de Adformatie-redactiemail. Over de keuze voor Jeroen van Koningsbrugge moppert hij (in capslock): 'Haast een reden om niet meer bij Albert Heijn te winkelen!'

Traditioneel tv-publiek

Volgens Van der Zanden laat de campagne vooral zien dat er op verschillende platforms verschillend wordt gereageerd. 'Op Instagram en TikTok is men positief, op Facebook vinden veel Ilse-fans het jammer dat zij verdwijnt. Vooral de wat oudere doelgroepen, mensen buiten de Randstad en het traditionele tv-publiek hecht aan Ilse.'

Hij vervolgt: 'Ik weet dat sommige vakgenoten kritisch waren op Ilse, maar het grote publiek heeft haar altijd omarmd. En dat zijn toch de klanten van Albert Heijn. Ik weet zeker dat heel Nederland straks ook van Daan gaat houden.'

'Het leeft nu al'

Van der Zanden tot slot: 'Veel positieve reacties dus, met enkele kritische comments. Maar het is nu al een campagne waarover gepraat wordt. Dat is wat we willen: dat het leeft in Nederland. En dat allemaal nog voordat de commercial überhaupt is uitgezonden op televisie.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in