Azerion ziet potentie in branded content-oplossingen van jongerenmediahuis JAMC

Het Nederlandse advertentie- en entertainmentplatform neemt een minderheidsbelang in de uitgever van onder meer Rumag.

Afbeelding: aangeleverd

Het Nederlandse digitale advertentie- en entertainmentplatform Azerion neemt een minderheidsbelang in Just Another Media Company, oftewel JAMC. Deze uitgever is eigenaar van (online) titels die zich op jongeren richten, waaronder ParraTV, Rumag, SoWat!, Nieuwskamer en Darum. Azerion en JAMC werkten al samen op het gebied van advertising sales en willen via de investering de salestak van JAMC uitbouwen. 

Branded content

JAMC produceert en exploiteert onder licentie ook ComplexNL, een platform uit de Verenigde Staten dat zich richt op millennials en Gen Z en schrijft over onderwerpen als muziek, sport en sneakers. Daarnaast verkoopt de uitgever branded content-proposities voor andere platformen. Die proposities voor eigen en externe titels zijn een belangrijke reden dat Azerion aanhaakt, meldt Marcel Schuyt als country director Benelux van Azerion. JAMC maakt branded (video)content voor merken als Disney, Red Bull, Hugo Boss, Coca-Cola en adidas. Niet gek voor een merk dat pas twee jaar bestaat en zich richt op jongeren, traditioneel gezien een lastig bereikbare doelgroep voor (nieuws)media.

Schuyt: 'JAMC heeft laten zien deze belangrijke doelgroep niet alleen te kunnen bereiken, maar ook echt de taal van deze doelgroep te spreken en die te vertalen in mooie producties voor A-merken. Daar zien we veel potentie in; het bestaande medialandschap is de jongeren behoorlijk kwijtgeraakt. Wij zijn dan ook erg blij met deze stap.' Michel Palme, managing director van JAMC, noemt de investering van Azerion een strategische keuze. Hij meldt: 'Samen kunnen we het online- en videobereik van onze platformen middels onze digital advertising sales nog beter verwaarden (sic).'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie