Overslaan en naar de inhoud gaan

Cannes dag 1: LePub Amsterdam wint zilveren Leeuw

Het gaat om vijf cases voor Oreo in de categorie Print & Publishing. In de overige vijf categorieën wint Nederland geen prijzen.
oreo
De verschillende prijswinnende cases van Oreo.

LePub Amsterdam heeft maandagavond een zilveren Leeuw gewonnen in de categorie Print & Publishing. Het gaat om vijf verschillende cases voor Oreo, genaamd Toilet Paper, Eggs, Roses, Bananas en Duck. LePub Amsterdam (onderdeel van Publicis Groupe) heeft de campagne samen met LePub Bogota (Colombia) bedacht en ontwikkeld.

LePub omschrijft de campagne als volgt:
-Insight: You never plan for an Oreo. When you see it,you get it.
-Context: There's a popular trend on social where people spot random products left in different aisles in the supermarket. This also happens with Oreo.
-Execution: We've captured the reality from several supermarkets across Colombia. No fancy pre-prod or sets - just photos of the usual Oreo-aisles.


In de categorieën Pharma, Health & Wellness, Audio & Radio, Outdoor en Health and United Nations Grand Prix for Good zijn er geen Nederlandse cases bekroond.

Bekijk hieronder alle Nederlandse winnaars plus de Grand Prix-winnaars op een rijtje. Dinsdagavond worden er weer nieuwe winnaars bekendgemaakt in de overige 24 categorieën. Houd voor het laatste Cannes-nieuws het officiële liveblog van Adformatie in de gaten. 

Print & Publishing

-Grand Prix: Penny - Price Packs - Serviceplan Munich (entrant/idea)
-Zilver: Oreo - Toilet Paper, Eggs, Roses, Bananas en Duck - LePub Amsterdam en LePub Bogota (entrant/idea)

Pharma

-Grand Prix: Viatris - Make love last-bedroom - Ogilvy Shanghai (entrant/idea)
-Geen Nederlandse winnaars.

Health & Wellness

-Grand Prix: Unilever - Vaseline Verified - Ogilvy Singapore (entrant/idea)
-Geen Nederlandse winnaars.

Audio & Radio

-Grand Prix: Budweiser - One second ads - Africa Creative DDB Sao Paulo (entrant/idea)
-Geen Nederlandse winnaars.

Outdoor

-Grand Prix: KitKat - Crowd - VML Prague (entrant/idea)
-Geen Nederlandse winnaars.

Health and United Nations Grand Prix for Good

-Grand Prix: New Zealand Herpes Foundation - The best place in the world to have herpes - Finch Sydney, Motion Sickness Auckland (entrant/idea)
-Geen Nederlandse winnaars.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in