DPG Media introduceert de attention score, een meetmethode waarmee adverteerders inzicht krijgen in de attentiewaarde van hun digitale advertenties. De score toont niet alleen of een advertentie daadwerkelijk is gezien, maar ook hoeveel aandacht deze heeft gekregen.
De uitgever stelt de attention score gratis beschikbaar aan adverteerders die seamless ads inzetten.
'We doen al jaren onderzoek naar aandacht en weten als geen ander hoe belangrijk dit is voor de effectiviteit van campagnes', zegt Michael van Koppen, digital product manager bij DPG Media. 'Uit eerder onderzoek blijkt dat advertenties bij DPG Media relatief veel aandacht krijgen. Seamless ads krijgen bijvoorbeeld 30 procent meer aandacht en worden ook langer bekeken dan reguliere IAB-banners op sites van concurrenten. Met de introductie van de attention score kunnen we adverteerders zelf laten ervaren hoe goed hun campagnes presteren.'
Index
Adverteerders kunnen daarnaast real-time optimaliseren om hun merkdoelstellingen te behalen. De informatie is standaard beschikbaar in hun campagnerapportage en dashboards, weergegeven als een index.
De index wordt gemeten door geaggregeerde signalen te analyseren, zoals of een advertentie zichtbaar was (viewability) en hoe lang. Daarnaast zijn er ook algemene interactiepatronen, zoals engagement en click through rate. Deze worden samen met 'nog vele andere' variabelen omgezet naar één score. DPG Media werkt voor de attention score samen met DoubleVerify, een door de Media Rating Council (MRC) geaccrediteerd bedrijf.
'Geen vervanger van bereiksmodel'
DPG Media ziet de attention score als een 'waardevolle aanvulling' op het bereiksmodel en niet als vervanger, zo laat een woordvoerster weten. 'Uiteraard faciliteren we bereiksopbouw binnen campagnes, maar met de attention score voegen we daar een extra dimensie aan toe door inzicht te geven in de mate van aandacht die de advertenties hebben gekregen. Met andere woorden: het één vervangt het andere niet.'

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu