Overslaan en naar de inhoud gaan

DPG Media biedt ‘attention score’ digitale advertenties: 'Aanvulling op het bereiksmodel'

De score toont niet alleen of een advertentie daadwerkelijk is gezien, maar ook hoeveel aandacht deze heeft gekregen.
DPG Media
© DPG Media

DPG Media introduceert de attention score, een meetmethode waarmee adverteerders inzicht krijgen in de attentiewaarde van hun digitale advertenties. De score toont niet alleen of een advertentie daadwerkelijk is gezien, maar ook hoeveel aandacht deze heeft gekregen.

De uitgever stelt de attention score gratis beschikbaar aan adverteerders die seamless ads inzetten. 

'We doen al jaren onderzoek naar aandacht en weten als geen ander hoe belangrijk dit is voor de effectiviteit van campagnes', zegt Michael van Koppen, digital product manager bij DPG Media. 'Uit eerder onderzoek blijkt dat advertenties bij DPG Media relatief veel aandacht krijgen. Seamless ads krijgen bijvoorbeeld 30 procent meer aandacht en worden ook langer bekeken dan reguliere IAB-banners op sites van concurrenten. Met de introductie van de attention score kunnen we adverteerders zelf laten ervaren hoe goed hun campagnes presteren.'

Index

Adverteerders kunnen daarnaast real-time optimaliseren om hun merkdoelstellingen te behalen. De informatie is standaard beschikbaar in hun campagnerapportage en dashboards, weergegeven als een index.

De index wordt gemeten door geaggregeerde signalen te analyseren, zoals of een advertentie zichtbaar was (viewability) en hoe lang. Daarnaast zijn er ook algemene interactiepatronen, zoals engagement en click through rate. Deze worden samen met 'nog vele andere' variabelen omgezet naar één score. DPG Media werkt voor de attention score samen met DoubleVerify, een door de Media Rating Council (MRC) geaccrediteerd bedrijf. 

'Geen vervanger van bereiksmodel'

DPG Media ziet de attention score als een 'waardevolle aanvulling' op het bereiksmodel en niet als vervanger, zo laat een woordvoerster weten. 'Uiteraard faciliteren we bereiksopbouw binnen campagnes, maar met de attention score voegen we daar een extra dimensie aan toe door inzicht te geven in de mate van aandacht die de advertenties hebben gekregen. Met andere woorden: het één vervangt het andere niet.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in