Online supermarkt Crisp kondigt een financieringssamenwerking met ABN Amro aan, ter ondersteuning van de volgende fase. Met een financieringsfaciliteit van 28 miljoen euro ondersteunt de bank het bedrijfsmodel van Crisp. Dat past bij de ambitie om innovatieve techbedrijven te stimuleren die bijdragen aan een duurzamere maatschappij.
Voor Crisp, onlangs door onderzoeksbureau YouGov nog uitgeroepen tot 'Beste Online Supermarkt 2025', markeert het de start van een volgende bedrijfsfase. Voor een deel vervangt de lening een bestaande Amerikaanse durfkapitaalfinanciering. Tegelijk maakt de boodschappen-app extra kapitaal vrij voor strategische investeringen.
Boukje Taphoorn in raad van commissarissen
Ook kondigt Crisp uitbreiding van de raad van commissarissen aan met onafhankelijke commissaris Boukje Taphoorn, die vorig jaar vertrok als cmo van Bol.
'Niet vanzelfsprekend'
'In het huidige economische klimaat worden veel scale-ups gedwongen om steun te zoeken buiten de landsgrenzen', zegt Tom Peeters, ceo en medeoprichter van Crisp. 'Naast een sterke basis aan Nederlandse investeerders hebben we nu een samenwerking met een toonaangevende Nederlandse bank, die onze langetermijnvisie steunt. We laten momenteel een solide groei met dubbele cijfers zien, met grip op kosten - en een extreem hoge klanttevredenheid. Dat is in deze uitdagende sector niet vanzelfsprekend.'

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu