
WPP introduceert vandaag wereldwijd WPP Media, een nieuw mediabedrijf dat inspeelt op de toenemende vraag van adverteerders naar geïntegreerde marketingoplossingen. WPP Media vervangt GroupM als naam voor WPP’s internationale mediabureaunetwerk. WPP laat dat vanavond weten in een persbericht.
De merken Mindshare, Wavemaker en EssenceMediacom blijven actief binnen WPP Media en gaan klanten gespecialiseerde teams bieden, ondersteund door gedeelde technologie, kennis en ondersteunende diensten.
Vacatures
Creatieve Marketing Communicatie medewerker
Stichting Federatie Financieel PlannersMarketing Manager
FloramediaCorporate woordvoerder
TU DelftBegin deze maand werd al duidelijk dat WPP GroupM wilde omdopen tot WPP Media als onderdeel van een grotere operatie. Brian Lesser, ceo van WPP Media, schreef in een eerder bericht aan het personeel dat er er ontslagen zullen vallen nu GroupM begint aan een 'significante wereldwijde herstructurering' om de activiteiten samen te brengen. In het persbericht van vanavond worden daar verder geen mededelingen over gedaan.
AI gestuurd met WPP Open
Het nieuwe mediabedrijf is gekoppeld aan het bredere netwerk van de holding via WPP Open – een AI-gestuurd marketingsysteem – dat creatieve diensten, productie, data, e-commerce en mediadistributie met elkaar moet verbinden. Jaarlijks wordt er circa 360 miljoen euro geïnvesteerd in dit systeem, in samenwerking met diverse AI-technologiepartners.
WPP Media noemt ook investeringen in opleidingen en ontwikkeltrajecten rond AI.
Geïntegreerde aanpak
De geïntegreerde aanpak van WPP Media moet klanten helpen om media, data en productie te verbinden en hun communicatieactiviteiten beter op elkaar af te stemmen. Daarnaast biedt het bedrijf ondersteuning op het gebied van digitale inkoop, metingen en analyses.
Lesser: 'Met WPP Media willen we inspelen op de veranderingen in consumentengedrag door gebruik te maken van AI-technologie en datagedreven oplossingen.
Mark Read, ceo van WPP: 'Met de introductie van WPP Media zetten we een volgende stap in onze strategie om ons aanbod voor klanten eenvoudiger en meer geïntegreerd te maken. Waar GroupM ontstond in een tijd waarin schaal de doorslag gaf, richt WPP Media zich op de rol van data, technologie en samenwerking.'
B2B-campagne
De aankondiging valt samen met de lancering van een nieuwe B2B-campagne van WPP die de inzet moet benadrukken op het gebied van AI en de geïntegreerde werkwijze via WPP Open.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee