Overslaan en naar de inhoud gaan

GroupM heet per direct WPP Media, herstructuring van start

De bureaumerken Mindshare, Wavemaker en EssenceMediacom blijven actief.
WPP Media
WPP Media

De merken Mindshare, Wavemaker en EssenceMediacom blijven actief binnen WPP Media en gaan klanten gespecialiseerde teams bieden, ondersteund door gedeelde technologie, kennis en ondersteunende diensten.

Begin deze maand werd al duidelijk dat WPP GroupM wilde omdopen tot WPP Media als onderdeel van een grotere operatie. Brian Lesser, ceo van WPP Media, schreef in een eerder bericht aan het personeel dat er er ontslagen zullen vallen nu GroupM begint aan een 'significante wereldwijde herstructurering' om de activiteiten samen te brengen. In het persbericht van vanavond worden daar verder geen mededelingen over gedaan.

AI gestuurd met WPP Open

Het nieuwe mediabedrijf is gekoppeld aan het bredere netwerk van de holding via WPP Open – een AI-gestuurd marketingsysteem – dat creatieve diensten, productie, data, e-commerce en mediadistributie met elkaar moet verbinden. Jaarlijks wordt er circa 360 miljoen euro geïnvesteerd in dit systeem, in samenwerking met diverse AI-technologiepartners. 

WPP Media noemt ook investeringen in opleidingen en ontwikkeltrajecten rond AI.

Geïntegreerde aanpak

De geïntegreerde aanpak van WPP Media moet klanten helpen om media, data en productie te verbinden en hun communicatieactiviteiten beter op elkaar af te stemmen. Daarnaast biedt het bedrijf ondersteuning op het gebied van digitale inkoop, metingen en analyses.

Lesser: 'Met WPP Media willen we inspelen op de veranderingen in consumentengedrag door gebruik te maken van AI-technologie en datagedreven oplossingen.

Mark Read, ceo van WPP: 'Met de introductie van WPP Media zetten we een volgende stap in onze strategie om ons aanbod voor klanten eenvoudiger en meer geïntegreerd te maken. Waar GroupM ontstond in een tijd waarin schaal de doorslag gaf, richt WPP Media zich op de rol van data, technologie en samenwerking.'

B2B-campagne

De aankondiging valt samen met de lancering van een nieuwe B2B-campagne van WPP die de inzet moet benadrukken op het gebied van AI en de geïntegreerde werkwijze via WPP Open.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in