Henkel heeft het media-account ter waarde van zo'n 715 miljoen euro geconsolideerd bij WPP Media. Het gaat daarbij om merken als Persil, Fa, Perwoll, Bref, Schwarzkopf en Syoss van Henkel in 30 markten, waaronder Nederland. WPP Media won het Europese account eind 2024 en breidt de samenwerking nu uit.
Oostenrijk, Italië, Spanje, Griekenland, Portugal, Zweden, Finland, Denemarken, Roemenië, Kroatië, Servië, Bosnië en Herzegovina en Oekraïne zijn de nieuwe markten in Europa waar Henkel en WPP Media gaan samenwerken.
Platform WPP Open was een doorslaggevende factor in de beslissing van Henkel. Het platform moet
een snelle en naadloze overgang mogelijk maken voor de nieuw geïntegreerde markten.
De pitch ging in juni van start en was gericht op de 'nieuwe toekomst van media' en het stimuleren van groei in 'een door AI aangestuurd landschap'. WPP Media nam het in de pitch op tegen Omnicom, dat nu een groot deel van het account verliest.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu