Overslaan en naar de inhoud gaan

Bol schrijft bureaupitch uit, Dept verdedigt account

Bol en Dept werken al zeven jaar samen. Naar verluidt zitten ook TBWA en Ace in de pitch.
bol
Outdoorcampagne in Amsterdam.

Bol heeft een pitch uitgeschreven voor een nieuw reclamebureau voor zijn above-the-line-campagnes. Dept, het huidige lead agency, doet mee aan de pitch. Dat bevestigen beide partijen tegenover Adformatie.

Naar verluidt zijn naast Dept ook TBWA\Neboko en Ace in de race voor het Bol-account, zo melden goed ingevoerde bronnen. De bureaus zelf geven geen commentaar. De uitslag wordt naar verwachting eind december bekendgemaakt.

De samenwerking tussen Bol en Dept begon in 2018, na twaalf jaar met Etcetera (nu DDB) als reclamebureau. Samen wonnen ze verschillende prijzen, onder meer bij de ADCN Awards voor de campagne ‘De winkel van blije koppies’.

Heroriëntatie 

Een woordvoerder van Bol laat weten: ‘We zijn inderdaad bezig met een pitch, omdat we geloven dat het gezond is om ons eens in de zoveel jaar te heroriënteren in het bureaulandschap voor de best mogelijke fit met onze marketingbehoeften. De afgelopen zeven jaar hebben we samen met Dept impactvolle campagnes ontwikkeld en ons merk versterkt. Daar zijn we Dept erkentelijk voor - zij zijn dan ook onderdeel van de pitch. Binnen het proces werken we volgens de onlangs gelanceerde Pitchcode.’

Dept bevestigt de deelname aan de pitch: ‘We werken al zeven jaar samen aan het merk, vanuit een gedeelde ambitie om te groeien. We kijken ernaar uit om samen verder te bouwen aan de volgende fase.’

Meer bureaus

Naast Dept werkt Bol samen met andere bureaus. Vorige maand stelde de retailer Crocodile Agency aan als nieuw influencermarketing-bureau. Voor mediaplanning en inkoop werkt Bol met Dentsu en Mindshare.

Bol (onderdeel van Ahold Delhaize) geldt als een van de grootste online retailers van Nederland. De webwinkel staat bekend om zijn herkenbare toon en vaak humoristische campagnes.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in