Bol heeft een pitch uitgeschreven voor een nieuw reclamebureau voor zijn above-the-line-campagnes. Dept, het huidige lead agency, doet mee aan de pitch. Dat bevestigen beide partijen tegenover Adformatie.
Naar verluidt zijn naast Dept ook TBWA\Neboko en Ace in de race voor het Bol-account, zo melden goed ingevoerde bronnen. De bureaus zelf geven geen commentaar. De uitslag wordt naar verwachting eind december bekendgemaakt.
De samenwerking tussen Bol en Dept begon in 2018, na twaalf jaar met Etcetera (nu DDB) als reclamebureau. Samen wonnen ze verschillende prijzen, onder meer bij de ADCN Awards voor de campagne ‘De winkel van blije koppies’.
Heroriëntatie
Een woordvoerder van Bol laat weten: ‘We zijn inderdaad bezig met een pitch, omdat we geloven dat het gezond is om ons eens in de zoveel jaar te heroriënteren in het bureaulandschap voor de best mogelijke fit met onze marketingbehoeften. De afgelopen zeven jaar hebben we samen met Dept impactvolle campagnes ontwikkeld en ons merk versterkt. Daar zijn we Dept erkentelijk voor - zij zijn dan ook onderdeel van de pitch. Binnen het proces werken we volgens de onlangs gelanceerde Pitchcode.’
Dept bevestigt de deelname aan de pitch: ‘We werken al zeven jaar samen aan het merk, vanuit een gedeelde ambitie om te groeien. We kijken ernaar uit om samen verder te bouwen aan de volgende fase.’
Meer bureaus
Naast Dept werkt Bol samen met andere bureaus. Vorige maand stelde de retailer Crocodile Agency aan als nieuw influencermarketing-bureau. Voor mediaplanning en inkoop werkt Bol met Dentsu en Mindshare.
Bol (onderdeel van Ahold Delhaize) geldt als een van de grootste online retailers van Nederland. De webwinkel staat bekend om zijn herkenbare toon en vaak humoristische campagnes.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu